Mark Zuckerberg ako zakladateľ a výkonný riaditeľ sociálnej siete Facebook sa v priebehu rokov objavoval niekoľkokrát na titulkách svetových magazínov.
Väčšinou v pozitívnom duchu, kedy sa stal osobnosťou roka magazínu TIME, patril medzi najvplyvnejších Američanov, alebo sa jeho spoločnosť označovala ako najmenšia a najmladšia a pritom dokázala konkurovať veľkým spoločnostiam ako Apple alebo Amazon.
V roku 2018 prišiel zlom, a magazín WIRED Zuckerberga zobrazil tak, že vyzeral ako zbitý. Na titulke s takýmto výzorom sa objavil kvôli škandálu so zneužitými používateľskými účtami. Platforma mala osobné údaje jej používateľov poskytnúť spoločnosti Cambridge Analytica, ktorá vraj pomocou nich vymyslela softvér, ktorý neskôr ovplyvnil voličov v amerických prezidentských voľbách v roku 2016. Využila ich na podporu volebnej kampane Donalda Trumpa. Pre Marka Zuckerberga to znamená veľký škandál.
Pozrite si časovú os, ktorá odráža vývoj Facebooku od jej vzniku.


