Americká spoločnosť Facebook sa rozhodla ukončiť spoluprácu so spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú zhromažďovaním údajov o spotrebiteľoch a pomáhajú inzerentom pri zameriavaní reklamy na používateľov sociálnych sietí. Firma tak reaguje na škandál okolo svojho prístupu k osobným údajom. Informovala o tom agentúra Reuters.
Facebook roky poskytoval inzerentom možnosť, aby zameriavali svoje reklamy na konkrétnych užívateľov na základe údajov zozbieraných firmami, ako sú Acxiom či Experian. Teraz sa však tento systém s označením Partner Categories rozhodol ukončiť.
"Hoci je to v odvetví bežná prax, domnievame sa, že tento krok, teda ukončenie (Partner Categories) počas šiestich mesiacov, pomôže zlepšiť súkromie ľudí," uviedla spoločnosť Facebook. Odmietla sa však vyjadriť k tomu, aký vplyv bude mať tento krok na jej príjmy z reklamy.
Facebook sa v posledných dňoch stal stredobodom pozornosti kvôli správam, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávnene získala informácie o 50 miliónoch užívateľov sociálnej siete a využila ich mimo iného pri vývoji softvérových nástrojov na podporu volebnej kampane Donalda Trumpa v roku 2016.