Spoločnosť Facebook sa snaží o udržanie influencerov, ktorých počet neustále rastie, na svojej platforme. Testuje nástoj Influencer Marketplace, ktorý má firmám priniesť možnosť jednoduchšej komunikácie a práce s influencermi.
Influencer Marketplace má byť platforma, do ktorej je možná registrácia všetkých influencerov. Klienti si ich tak môžu vyhľadať a dohodnúť sa na uzatvorení spolupráce. Na výber vhodného spolupracovníka im pomôže filter rozdelený na dve časti. Vyhľadať najviac vyhovujúceho influencera pre ich produkt alebo službu sa bude dať zvolením si kritérií v prvej fáze filtra, kde ponúka možnosť výberu cieľového trhu, ktorý chce klient osloviť. Tu sa dajú nastaviť parametre ako vek, vzdelanie, pohlavie a poloha. V druhej fáze filtra sa objavia štatistiky angažovanosti, publika aj followerov jednotlivých influencerov.
Facebook bude pri registrácii influencera zaujímať aj to, na akých platformách a sociálnych sieťach je aktívny. V aplikácii bude možné vytvoriť viac zoznamov influencerov podľa typu kampane, ktorú klient plánuje.
Ako sme už spomenuli v úvode, nástroj je zatiaľ v prvotnej fáze testovania.