Počet nových predplatiteľov a tržby internetovej televízie Netflix zaostali v druhom štvrťroku za očakávaním. Spoločnosť v pondelok oznámila, že jej pribudlo 5,2 milióna predplatiteľov, čo je rovnaké číslo ako v období od apríla do júna vlani a menej, než očakávali analytici aj firma sama. Jej akcie preto na burze klesli o 14 percent.
Analytici v ankete agentúry Thomson Reuters I/B/E/S odhadovali o milión viac nových predplatiteľov. Zisk firmy sa napriek tomu zvýšil na 384,3 milióna dolárov z 65,6 milióna dolárov a tržby medziročne vzrástli o 40 percent na 3,91 miliardy dolárov. Analytici odhadovali tržby 3,94 miliardy dolárov.
Hoci televízia v liste akcionárom uviedla, že má za sebou silný, aj keď nie hviezdny kvartál, bolo ich sklamanie značné. Vzhľadom k výraznému nepomeru odhadovaného zvýšenia počtu predplatiteľov a ich skutočnému nárastu budú k ďalším firemným prognózam rastu odteraz skeptickí, povedal agentúre Reuters analytik Eric Schiffer zo spoločnosti Patriarch. Kurz akcií sa však od začiatku tohto roka už viac ako zdvojnásobil.
Celkový počet predplatiteľov Netflix sa do konca júna zvýšil na 130 miliónov. Na domácom americkom trhu ich v druhom štvrťroku pribudlo 670.000, v zahraničí si jej televízny program predplatilo ďalších 4,47 milióna ľudí.
Netflix čelí silnej konkurencii rivalov ako Amazon a Disney, ktorí vyvíjajú vlastné programové služby. Walt Disney prestane od budúceho roka Netflixu dodávať nové filmy a spustí vlastné streamovacie služby pre rodiny. Podľa analytikov však má Netflix veľký náskok a pre tradičné mediálne firmy bude ťažké ho dobehnúť.