Sociálne siete Facebook a Instagram dnes predstavili nový nástroj, ktorý má používateľom umožniť mať kontrolu nad časom, ktorý na ich stránkach strávia. Firmy tak podľa svojho oznámenia reagujú na nedávne psychologické a lekárske výskumy a chcú podporiť zodpovedné používanie mobilných zariadení a aplikácií.
Nové funkcie sa nachádzajú v nastavenia oboch aplikácií. Nový ovládací panel používateľom zobrazí priemerný čas strávený v aplikácii na určitom zariadení. Bude tiež možné zobraziť celkový čas v rámci dňa a nastaviť si časový limit a upozornenie po jeho prekročení. Bude tiež možné stlmiť upozornenia na nové správy a aktivitu priateľov.
"Chceme, aby čas, ktorý ľudia strávia na Facebooku a Instagrame, bol premyslený, pozitívny a inšpiratívny," uviedli firmy v spoločnom vyhlásení. "Dúfame, že tieto nástroje poskytnú ľuďom viac kontroly nad časom, ktorý strávia na našich platformách, a tiež podporia rozhovory medzi rodičmi a dospievajúcimi o internetových návykoch, ktoré sú vhodné." Nový nástroj nemá byť len o tom, koľko času ľudia na Facebooku a Instagrame strávia, ale tiež ako ho strávia.
Facebook je najväčšia sociálna sieť na svete, má 2,23 miliardy aktívnych užívateľov mesačne. V poslednej dobe sa však firma dostala pod paľbu kritiky kvôli nedostatočnej ochrane súkromia a kontrole zverejňovaného obsahu.
Minulý týždeň akcie firmy v reakcii na výsledky hospodárenia klesli za jeden deň o 19 percent, a zažili tak najhorší deň od vstupu na burzu v roku 2012. Trhová hodnota firmy sa znížila zhruba o 120 miliárd dolárov, a Facebook sa tak stal prvým podnikom v histórii amerického akciového trhu, ktorého trhová hodnota sa počas jediného dňa prepadla o viac ako 100 miliárd dolárov.
Facebook kúpil firmu Instagram v roku 2012 za jednu miliardu dolárov. Z aplikácie pôvodne vytvorené pre zdieľanie fotografií sa Instagram rozrástol do služby, ktorú ľudia využívajú pre zdieľanie krátkych videonahrávok a posielanie odkazov.