V slovenských médiách bolo v minulom roku publikovaných viac ako 407-tisíc príspevkov na tému „covid-19“ a „koronavírus“. Vyplýva to z údajov aplikácie Monitora a analýzy Google Trends, ktorú vypracovala Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.
Najviac príspevkov bolo publikovaných v online médiách (355 356), nasledovali printové médiá (28 402) a agentúrne spravodajstvo (13 199). V televíznom vysielaní bolo odvysielaných 7 835 a v rozhlasovom vysielaní 2 642 príspevkov o „covidovej“ téme.
Pokles o pätinu
Oproti roku 2020 ide o pokles. V roku 2021 bolo publikovaných takmer o 110 000 mediálnych výstupov menej. Menší bol aj celkový mediálny dopad príspevkov, a to o takmer 20 percent. Najviac príspevkov bolo publikovaných v januári, odkedy počet mediálnych výstupov postupne klesal. Výraznejší nárast nastal opäť v novembri a decembri.
Počet mediálnych výstupov za obdobie 1. 1. – 31. 12. 2021:
Pokles nastal aj v počte interakcií na príspevky na sociálnych sieťach. Kým v roku 2020 dosiahli takmer 34 miliónov, v roku 2021 ich bolo 24,5 milióna, takmer o 10 miliónov menej.
Vývoj počtu interakcií príspevkov na sociálnych sieťach v rokoch 2020 a 2021:
Vyhľadávania na Googli
Zmeny môžeme vidieť aj vo výsledkoch vyhľadávania tému spojenej s ochorením COVID-19 cez Google. V roku 2020 bol výrazný nárast záujmu o tému na začiatku pandémie a druhej vlny, ktorá však bola charakteristická prudkým nárastom záujmu vo vyhľadávaní v mesiaci október a zároveň prudkým poklesom záujmu vo vyhľadávaní v mesiaci november. Opätovný nárast vidíme v decembri, ktorý pretrval až do januára 2021. V roku 2021 Slováci pomocou Google vyhľadávali tému spojenú s covidom najčastejšie v januári a marci.
Záujem o tému „covid-19“ a „koronavírus“ vo vyhľadávaní na Slovensku v roku 2021:
Významný nárast vo vyhľadávaní v roku 2021 zaznamenali témy „Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji 2021“, „očkovanie“ alebo „vakcína na COVID-19“. Aj v tomto smere môžeme vidieť rozdiely oproti roku 2020, v ktorom významný nárast zaznamenali témy spojené s koronavírusom.