StoryEditor

Covid v médiách v roku 2021: Bolo ho menej ako v roku 2020, ale ešte stále dosť

04.01.2022, 12:15
Autor:
redred
V slovenských médiách bolo publikovaných 407-tisíc príspevkov na tému „covid-19“ a „koronavírus“.

V slovenských médiách bolo v minulom roku publikovaných viac ako 407-tisíc príspevkov na tému „covid-19“ a „koronavírus“. Vyplýva to z údajov aplikácie Monitora a analýzy Google Trends, ktorú vypracovala Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.

Najviac príspevkov bolo publikovaných v online médiách (355 356), nasledovali printové médiá (28 402) a agentúrne spravodajstvo (13 199). V televíznom vysielaní bolo odvysielaných 7 835 a v rozhlasovom vysielaní 2 642 príspevkov o „covidovej“ téme.

Pokles o pätinu

Oproti roku 2020 ide o pokles. V roku 2021 bolo publikovaných takmer o 110 000 mediálnych výstupov menej. Menší bol aj celkový mediálny dopad príspevkov, a to o takmer 20 percent. Najviac príspevkov bolo publikovaných v januári, odkedy počet mediálnych výstupov postupne klesal. Výraznejší nárast nastal opäť v novembri a decembri.

Počet mediálnych výstupov za obdobie 1. 1. – 31. 12. 2021:

FMK UCM v Trnave

​Pokles nastal aj v počte interakcií na príspevky na sociálnych sieťach. Kým v roku 2020 dosiahli takmer 34 miliónov, v roku 2021 ich bolo 24,5 milióna, takmer o 10 miliónov menej.

Vývoj počtu interakcií príspevkov na sociálnych sieťach v rokoch 2020 a 2021:

FMK UCM v Trnave

Vyhľadávania na Googli

Zmeny môžeme vidieť aj vo výsledkoch vyhľadávania tému spojenej s ochorením COVID-19 cez Google. V roku 2020 bol výrazný nárast záujmu o tému na začiatku pandémie a druhej vlny, ktorá však bola charakteristická prudkým nárastom záujmu vo vyhľadávaní v mesiaci október a zároveň prudkým poklesom záujmu vo vyhľadávaní v mesiaci november. Opätovný nárast vidíme v decembri, ktorý pretrval až do januára 2021. V roku 2021 Slováci pomocou Google vyhľadávali tému spojenú s covidom najčastejšie v januári a marci.

Záujem o tému „covid-19“ a „koronavírus“ vo vyhľadávaní na Slovensku v roku 2021:

FMK UCM v Trnave

​Významný nárast vo vyhľadávaní v roku 2021 zaznamenali témy „Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji 2021“, „očkovanie“ alebo „vakcína na COVID-19“. Aj v tomto smere môžeme vidieť rozdiely oproti roku 2020, v ktorom významný nárast zaznamenali témy spojené s koronavírusom.

01 - Modified: 2021-12-26 14:40:30 - Feat.: 0 - Title: Rok 2021 na sociálnych sieťach: Trendy určoval TikTok a z Facebooku sa stala Meta 02 - Modified: 2021-12-30 10:12:54 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Ako sú Slováci spokojní s rokom 2021? 03 - Modified: 2021-12-31 15:43:09 - Feat.: 0 - Title: Najbizarnejšie veci, ktoré Slováci vyhľadávali v Googli v roku 2021 04 - Modified: 2021-12-30 14:11:20 - Feat.: 0 - Title: Marketingová komunikácia 2021: prehľad top udalostí
01 - Modified: 2022-08-02 07:31:05 - Feat.: - Title: Prieskum: Ako súvisí atraktivita obsahu s vnímaním online reklamy? 02 - Modified: 2022-08-02 05:00:00 - Feat.: - Title: Svetové automobilky na sociálnych sieťach: Najviac sa darí Mercedes-Benz 03 - Modified: 2022-07-15 10:45:40 - Feat.: - Title: Slovákom na influenceroch najviac prekážajú neúprimné príspevky 04 - Modified: 2022-04-21 18:15:02 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je stále Expres. Má aj najväčší podiel na trhu 05 - Modified: 2022-02-27 17:17:52 - Feat.: - Title: Najobľúbenejšou značkou na Slovensku je kníhkupectvo Martinus
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. august 2022 05:04