StoryEditor

Šéf spravodajstva Markízy: Neobávam sa, že by televízne spravodajstvo zahynulo

19.09.2018, 22:45
Henrich Krejča aj o tom, či ešte stále platí magická 19. hodina, prečo vrátili Na telo a či dnes cíti príležitosť aby časť divákov z RTVS prišla do Markízy.

Už šesť rokov šéfuje centru spravodajstva a publicistiky našej najsledovanejšej televízie Markíza. Sledovanosť televízneho spravodajstva vo svete síce pomaly klesá, ale Henrich Krejča je presvedčený, že televízia ako taká bude mať vždy prevahu, pretože ponúka komplexný pohľad na dianie doma a vo svete, vo zvuku a v obraze. A ten diváci majú radi.

Ako dnes vidíte Televízne noviny Markízy?
Myslím si, že máme dobré správy. Otvárame kauzy, riešime mnohé ďalšie, snažíme sa ísť do hĺbky a nevzdávať sa. Naše televízne noviny sú v cieľovej skupine 12 – 54 najsledovanejšie. Minulý rok bol pre nás zložitý, lebo sme k 1. januáru 2017 odišli z terestriálu. No napokon sa nám podarilo získať späť veľké množstvo divákov, ktorí našli iné formy, ako prijímať signál, aby mali opäť Markízu. V septembri sme sa dostali k podielom okolo tridsiatky, čo je na súčasné konkurenčné prostredie veľmi slušné číslo. Celkovo máme najsledovanejšie správy, ale, samozrejme, nie tak, ako to bolo pred 15 rokmi.

Obávali ste sa odchodu z DVB-T?
Samozrejme, takáto zmena je vždy nebezpečná. Ale myslím si, že sme to zvládli a vraciame sa k pôvodným číslam. Poviem však, že nebolo jednoduché zobudiť sa druhého januára a vidieť čísla po odchode z DVB-T. Bola to studená sprcha. Snažíte sa robiť si prácu dobre a zrazu vidíte, že vám to jeden deň proste padlo a pozerá to menej ľudí.

Čo považujete za najväčšie ohrozenie sledovanosti správ v televízii?
Vidím dva veľké faktory. Jeden je svet internetu a smart telefónov. Mediálny svet sa úplne zmenil. Druhým faktorom je to, že mladší diváci, aj tí, čo žijú na mobiloch a počítačoch, majú menší záujem o sledovanie televízie, a vo všeobecnosti o dianie doma a vo svete. Aj napriek tomu je veľa ľudí, ktorí si k nám hľadajú cestu, čomu som veľmi rád....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-18 10:32:08 - Feat.: - Title: Bývalý Markizák Henrich Krejča má novú prácu 02 - Modified: 2022-08-24 07:08:07 - Feat.: - Title: Marketer´s View: Samsung na Slovensku má ešte vyššie renomé ako v Česku 03 - Modified: 2022-08-26 06:44:41 - Feat.: - Title: Budúcnosť komunikácie vidím v offline priestore 04 - Modified: 2022-08-03 08:51:14 - Feat.: - Title: Marketer´s View: Do roka chceme pôsobiť jednotne na všetkých trhoch regiónu 05 - Modified: 2022-07-12 06:49:59 - Feat.: - Title: Tomáš Mikolov: Umelú inteligenciu zatiaľ imitujeme
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 18:09