JOJ Group zaznamenala v uplynulých dvoch rokoch zvyšujúci sa zahraničný dopyt po vlastných seriáloch. Po úspešnom predaji rodinného seriálu Divoké kone do európskych krajín, či Argentíny, zobchodovala dva ďalšie úspešné pôvodné formáty – ZOO a 1890.
Predaj úspešných seriálov sa tak stal v uplynulých rokoch pre JOJ Group zaujímavou komoditou. Aktuálne predala dva úspešné seriály ZOO a 1890 maďarskej verejnoprávnej televízii MTVA, ktorá nedávno úspešne odvysielala obe série rodinnej ságy Divoké kone.
„Veľmi ma teší, že po úspechu Divokých koní na hlavnej verejnoprávnej stanici v Maďarsku, náš partner prejavil záujem tiež o zakúpenie denného seriálu ZOO, ktorý sa tak po prvýkrát predstaví aj zahraničným divákom. Rovnakú radosť máme z predaja výpravnej detektívky 1890, ktorá naďalej dokazuje svoju kvalitu, keď dostane priestor hneď vo večernom vysielacom čase. Aj to je potvrdením univerzálnosti a atraktívneho spracovania našich seriálových námetov, keď záujem o projekty JOJky na zahraničných trhoch naďalej stúpa,“ hovorí generálny riaditeľ JOJ Group Marcel Grega.
Z portfólia JOJ Group sú v zahraničí rovnako úspešné aj ďalšie formáty vlastnej tvorby. Okrem Divokých koní (Argentína, Francúzsko, Maďarsko, Poľsko či Rumunsko) je záujem aj o kriminálku Za sklom. Tú odvysielala napríklad česká televízia Prima, ktorá zakúpila aj práva na historickú detektívku 1890 a tiež seriál Prázdniny.