Keď sa legendárni Susedia objavili pred jedenástimi rokmi na obrazovkách televízie Markíza, okamžite si získali obrovské množstvo fanúšikov. A rovnaký úspech zaznamenali aj po dlhej pauze, keď sa vrátili so štvrtou sériou. Aj po jedenástich rokoch nesklamali a pritiahli k obrazovkám rekordný počet divákov. Pilotný diel si pozrelo takmer 1,1 milióna divákov nad 12 rokov a Markíza dosiahla mimoriadne vysoký trhový podiel 45,1 percenta a sledovanosť 22,8 percenta v obchodne dôležitej skupine divákov 12-54 rokov. Hoci ďalšej epizóde sledovanosť klesla, stále zostali najsledovanejším programom dňa. Pri obrazovkách bolo 744-tisíc divákov nad 12 rokov, Markíza si opäť pripísala vysokú sledovanosť 16,3 percenta a trhový podiel 39,6 v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov.
Fenomén Susedov dokonca prekročil aj hranice Slovenska. Slovinská televízia Pop TV sa rozhodla vyrobiť vlastnú verziu s názvom Lepo je biti sosed. Podľa slovenských scenárov si nakrútili všetky tri série s vlastnými hercami. Adaptácia bola taká úspešná, že ďalšie tri série si vyrobili podľa vlastných scenárov. Susedia sa teda v Slovinsku dočkali až šiestich sezón a vysielali sa v rokoch 2008 až 2011. V slovinskej verzii sa László vola Ivo, Ildikó je Silvika, František je Beno, Zuza je Žuža a Marta je Pamela.
Pozrite si, ako vyzerajú Susedia v Slovinsku:
Susedia nie sú jediný formát Markízy, ktorý sa úspešne adaptoval v zahraničí. Slovinskej verzie sa dočkalo aj Búrlivé víno, ktoré nakrútila v roku 2015 tiež televízia Pop TV s miestnymi hercami ako Usodno vino, čo možno preložiť ako "osudové víno". Zaujímavosťou je, že hlavné postavy boli podobné slovenským aj vizuálne.
Maďarská televízia Story 4 zase od Markízy Búrlivé prebrala, nadabovala ho a pod názvom Bor, mámor, szerelem ho vysielala v roku 2016.