Tento rok sa už pomaly končí. MAFRA v ňom dotiahla jednu významnú akvizíciu. Ako rok 2018 celkovo hodnotíte z hľadiska zámerov a cieľov, ktoré ste si stanovili na začiatku roka?
Tento rok je pre mediálnu skupinu MAFRA rokom veľkých zmien, ale zároveň aj obdobím, ktoré je pre nás obchodne veľmi náročné. Aj tento rok dosiahneme plánovaný zisk EBITDA vo výške 350 miliónov korún, ale nepopieram, že najmä v prvom polroku nebol vývoj v printovej inzercii priaznivý. Navyše sa pozvoľne rozbieha tiež internetová inzercia. Plánové čísla dosiahneme. Podobný vývoj bol aj v slovenskej dcére, kde sa nám zrejme podarí prekročiť plánový výsledok.
Čím si vysvetľujete menej priaznivý obchodný vývoj v tomto roku?
Prvý polrok bol ovplyvnený tým, že obchodným partnerom sa darilo predávať aj bez zásadnej marketingovej podpory. Napriek tomu, že znižovali marketingové rozpočty, predávali viac ako vlani.
Mohla v nižšej aktivite zadávateľov reklamy zohrať úlohu aj možná príprava na prípadnú hospodársku recesiu, o ktorej sa občas špekuluje?
Tým asi nebol ovplyvnený prvý polrok, mohlo to mať vplyv na polrok druhý. Táto otázka je však už spätá s diskusiou o vývoji makroekonomiky. Osobne si myslím, že ak nepríde nejaký impulz z USA alebo z Ázie, tak tu kríza asi sama nevypukne. Áno, diskutuje sa o tom, ale na druhej strane nevieme, do akej miery túto diskusiu reflektujú marketingoví manažéri vo svojom aktuálnom správaní.
Rok 2018 ste označili ako rok zmien. Je najvýznamnejšou zmenou pre MAFRA akvizícia vydavateľskej spoločnosti Bauer Media, doteraz druhého najväčšieho vydavateľa časopisov na českom a slovenskom trhu?
Akvizícia Bauer Media je pre mediálnu skupinu MAFRA nesporne najvýznamnejším míľnikom tohto roka. Je to krok, ktorý sme dlhodobo plánovali a v tomto roku sme ho zavŕšili. MAFRA sa usilovala o diverzifikáciu svojho portfólia tlačených titulov do segmentu denníkov a časopisov. Napĺňame tak druhú, magazínovú časť, kde sme doteraz príliš silno zastúpení neboli. Bauer je veľmi silný v produkcii časopisov, navyše dokáže držať finančné čísla na vysokej úrovni. Nie je však veľmi aktívny v online. Tu vidíme zásadnú príležitosť na spojenie. Chceme využiť obsah časopisov Bauer Media...
Zostáva vám 85% na dočítanie.