StoryEditor

Aký bol rok 2018 pre slovenské televízie? Markíza si zvýšila náskok pred JOJ

06.01.2019, 13:15
Autor:
hrnhrn
Obidve komerčné televízie spolu držia päťdesiat percent trhu.

Skupina Markíza si so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom roku 2018 udržala a zároveň posilnila pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Medziročne si polepšila celodenne aj hlavnom vysielacom čase, rovnako v širšej skupine divákov starších než 12 rokov a tiež v obchodne dôležitej skupine mladších divákov vo veku 12 až 54 rokov.

Pozícia trhovej dvojky patrí skupine JOJ (JOJ, Plus, Wau a RiK), trojkou je verejnoprávna RTVS (Jednotka a Dvojka).

Na porovnanie, v susednej Českej republike je situácia iná. Najsledovanejšou televíznou skupinou u divákov starších než 15 rokov je verejnoprávna Česká televízia, nasledovaná komerčnými skupinami Nova a Prima. Nova je však lídrom v prime-time a v cieľovej skupine mladších divákov vo veku 15 až 54 rokov.

Trhové podiely slovenských televízií

Skupina Markíza si pripísala v roku 2018 priemerný celodenný trhový podiel 28,5 percenta v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Skupina JOJ si pripísala 20,3 percentný podiel, čím zaostala za lídrom o 8,2 percentuálneho bodu a tretia RTVS dosiahla 11,4 percenta. PMT/KANTAR MEDIA, graf Stratégie

​Samotná TV Markíza bola taktiež v roku 2018 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc s priemerným celodenným trhovým podielom 21,3 percenta. Konkurenčná TV JOJ dosiahla o 7,4 bodu menej a skončila s 13,9-percentným podielom. Jednotka zaznamenala 8,4 percenta.

Medziročne si skupina Markíza polepšila o 1,5 bodu, skupina JOJ si naopak pohoršila o 2,9 bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 349 z 365 dní.

Hlavný vysielací čas

Celoročné víťazstvo patrí skupine Markíza aj v prime-time (19:00-23:00), kde zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,5 percenta. Trhová dvojka – skupina JOJ – dosiahla o 4,6 bodu menej, teda 24,9 percenta, RTVS skončila na 12,8 percenta.

V tomto obchodne najdôležitejšom vysielacom čase si skupina Markíza medziročne polepšila o 1,2 bodu, skupina JOJ si naproti tomu o 2,6 bodu pohoršila. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza 311 z 365 dní, JOJ 45 a RTVS 8 dní. PMT/KANTAR MEDIA, graf Stratégie

​V Česku vedie verejnoprávna televízia, Nova lídrom v prime-time a u mladších

Česká televízia je najsledovanejšou televíznou skupinou u divákov starších než 15 rokov. Na svojich staniciach (ČT1, ČT2, ČT24, ČT sport, ČT :D a ČT art) si zvýšila medziročne podiel o 0,9 bodu na 30,1 percenta.

Skupina Nova dosiahla v cieľovej skupine 15+ o jeden bod menej než ČT, verejnoprávnu televíziu však predstihla v hlavnom vysielacom čase, kde zaznamenala 31,9 percenta. Okrem toho získala najväčší podiel i v celodennej sledovanosti v cieľovej skupine mladších divákov vo veku 15 až 54 rokov, a to 35,3 percenta.

Tretia skupina Prima si pripísala 22,7 percenta v cieľovej skupine 15+ a zaznamenala najväčší medziročný nárast o 1,7 bodu. Skupine pomohol štart novej stanice Prima Krimi a svoj podiel zvýšili i Prima Love a Prima Max. ČTK, graf STratégie

​Najsledovanejšie programy roka

Najsledovanejším programom v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sa vlani stala opäť legendárna vianočná rozprávka Tri oriešky pre Popolušku. Z ponuky televízií si ju zvolilo až 1,072 milióna divákov vo veku nad 12 rokov, pripísala si mimoriadne vysokú sledovanosť 23,2 percenta s podielom 45 percent v cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov.

V rebríčku nasleduje sitkom Susedia, kde sledovanosť prvej epizódy neprekonali ani výkony našich hokejových reprezentantov na zimnej olympiáde či majstrovstvách sveta, ktorým patria všetky ďalšie priečky v rebríčku top 10 programov roka.

Por. Názov relácie Stanica Dátum Čas Rating % Share %
1. Tri oriešky pre Popolušku Markíza 21.12.2018 19:03 23,2 45,0
2. Susedia (1) Markíza 01.01.2018 20:33 22,8 45,1
3. MS 2018 / hokej: Slovensko – Česko; 3. tretina Jednotka 05.05.2018 21:59 21,1 59,7
4. ZOH 2018 PJONGČANG / hokej (muži): Slovensko - Slovinsko; 3. tretina Jednotka 17.02.2018 14:45 21,0 64,5
5. MS 2018 / hokej: Slovensko – Česko; 2. tretina Jednotka 05.05.2018 21:08 19,7 53,1
6. MS 2018 / hokej: Slovensko – Rakúsko; 3. tretina Jednotka 08.05.2018 17:56 19,4 55,0
7. MS 2018: štúdio hokej Jednotka 05.05.2018 21:51 17,4 47,5
8. ZOH 2018 PJONGČANG / hokej (muži): Slovensko - Slovinsko; 2. tretina Jednotka 17.02.2018 13:51 17,3 59,6
9. ZOH 2018 PJONGČANG / hokej (muži): Slovensko - Slovinsko; 1. tretina Jednotka 17.02.2018 13:14 17,0 61,2
10. ZOH 2018 Pjongčang: štúdio Jednotka 17.02.2018 13:41 16,4 57,8
Zdroj: PMT/KANTAR MEDIA, LIVE+VOSDAL a sledovanosť hostí. Údaje sú uvedené v cieľovej skupine 12-54.

V Českej republike bol najsledovanejším programom minulého roka Prezidentský duel, ktorý si na ČT1 a ČT24 pustilo 2,7 milióna divákov. Ďalšie priečky obsadili vianočné rozprávky - novinka Kúzelník Žito (2,59 mil. divákov) a druhý diel Anjela Pána (2,56 mil.), ktoré vysielala ČT počas vianočných sviatkov.

Hlavné spravodajské relácie

Z hlavných spravodajských relácií uprednostili v roku 2018 diváci Televízne noviny na Markíze, ktoré si v obchodnej cieľovej skupine 12-54 pripísali priemerný rating 8 percent a trhový podiel 27,6 percenta. V priemere si ich pozrelo 478-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého roka si v utorok, 25. decembra 2018, pozrelo 713-tisíc divákov. Televízne noviny boli prvou voľbou divákov 326 z 365 dní uplynulého roka, zvyšných 37 dní patrili Novinám TV JOJ. PMT/KANTAR MEDIA, graf Stratégie

​​

01 - Modified: 2019-01-07 09:17:08 - Feat.: 0 - Title: Januárové premiéry: Televízie odštartujú nové seriály aj šou 02 - Modified: 2019-01-06 11:08:13 - Feat.: 0 - Title: Veľký prehľad top programov roka: Čo pozerali Slováci v televízii? 03 - Modified: 2018-12-27 10:00:07 - Feat.: 0 - Title: Popoluška je neprekonateľná. Na Štedrý večer si ju pozrelo milión divákov 04 - Modified: 2019-01-01 10:42:53 - Feat.: 0 - Title: Najsledovanejšia televízia posledný deň v roku? Televízia JOJ
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 12:20