Najväčšej platenej internetovej televízii Netflix pribudol v tohtoročnom prvom štvrťroku na celom svete rekordný počet 9,6 milióna zákazníkov. Firma tak prekonala vlastnú prognózu a aj predpoklad analytikov. Predpokladá ale, že v druhom kvartáli sa príliv klientov spomalí. Koncom augusta ich firma mala takmer 149 miliónov.
Spoločnosť predpokladá, že do konca júna získa ďalších zhruba päť miliónov zákazníkov, analytici však predpovedali väčší prírastok. V druhom kvartáli minulého roka si jej službu predplatilo 5,9 milióna ľudí.
Aby prilákala zákazníkov po celom svete, spoločnosť zvyšuje investície do pôvodnej tvorby, ako sú napríklad seriály Sex Education (Sexuálna výchova) a Russian Doll (Ruská bábika). V minulom roku do obsahu investovala 7,5 miliardy dolárov a tento rok plánuje túto sumu navýšiť.
Netflix otestoval hranice svojej popularity, keď nedávno zvýšil ceny. Najžiadanejšie predplatné vzrástlo o dva doláre na 13 dolárov mesačne. Firma predpokladá, že o výraznejší počet klientov nepríde.
Tento rok sa internetová televízia stretne s konkurenciou, streamovacie služby plánujú do konca tohto roka spustiť takí giganti ako Disney a Apple.
Príjmy spoločnosti sa v prvom štvrťroku medziročne zvýšili o 22 percent na 4,5 miliardy dolárov a zisk jej stúpol o 19 percent na 344 miliónov. Na akciu Netflix zarobil 76 centov, čo je o 18 centov nad predpokladom analytikov v prieskume spoločnosti FactSet.
Kvôli masívnym investíciám do relácií sa ale televízia stále hlbšie ponára do dlhov. Za posledné roky sa dlh strojnásobil, zo 3,36 miliardy dolárov v roku 2016 na 10,36 miliardy vlani, uviedla agentúra Reuters.