V piatok 10. mája sa začali Majstrovstvá sveta v hokeji a hneď prvé dva zápasy slovenskej hokejovej reprezentácie pokorili miliónovú hranicu. Pri obrazovkách bolo až 1,3 milióna divákov. Oba zápasy sa zapísali do top 10 najsledovanejších zápasov majstrovstiev sveta v ére peoplemetrov. Prvé miesto si zatiaľ drží finále MS v hokeji 2012, z ktorého si Slovensko odnieslo striebro. Finálový zápas s Rusmi sledovalo 1,79 milióna divákov.
V piatok večer odohrala slovenská reprezentácia svoj prvý zápas na MS v hokeji. Duel s USA, ktorý sme vyhrali 4:1, sa stal suverénne najsledovanejším programom dňa. K obrazovkám Jednotky pritiahol priemerne 1,25 milióna divákov nad 12 rokov, čo znamenalo až 28,9 percentnú sledovanosť pri podiele až 68,4 percenta v skupine divákov 12-54 rokov. Vysokú sledovanosť mali aj hokejové štúdiá a dokument Aj oni boli pri medailách.
Druhý zápas, ktorý odohrali naši reprezentanti v sobotu večer, bol rovnako najsledovanejším programom dňa. Súboj s Fínmi, ktorým sme podľahli 2:4, sledovalo dokonca až 1,34 milióna divákov nad 12 rokov. Sledovanosť Jednotky bola 29,3 percenta a trhový podiel dosiahol 67,1 percenta v cieľovej skupine 12-54.
Voči vlaňajším hokejovým majstrovstvám v Dánsku došlo k výraznému nárastu divákov. Na porovnanie, vlani bol celkovo najsledovanejším športovým prenosom práve prvý zápas slovenskej hokejovej reprezentácie. Duel s Českom, ktorý sme vtedy prehrali v predĺžení 2:3, pritiahol k obrazovkám Jednotky priemerne 966-tisíc divákov. Počet divákov počas zápasu rástol, v dramatickej tretej tretine a pri predĺžení bolo pri obrazovkách viac než milión divákov.
Druhým najsledovanejším športovým prenosom minulého roka bol tiež hokej, konkrétne zápas Slovenska so Slovinskom na zimných olympijských hrách, kde sa rozhodovalo o priamom postupe našich reprezentantov do štvrťfinále. Pri obrazovkách bolo cez 930-tisíc divákov a na konci tretej tretiny ich počet tiež prekonal miliónovú hranicu.
Hokejový šampionát je najsledovanejším aj v susednej Českej republike, kde, samozrejme, patria k najsledovanejším zápasy českej reprezentácie. Prvý zápas Česka so Švédskom sledovalo v piatok takmer 1,5 milióna divákov nad 15 rokov a ČT Šport zaznamenala 41 percentný trhový podiel, sobotňajší duel Česka s Nórskom sledovalo 1,6 milióna divákov pri podiele 42 percent.
Komerčné televízie v konkurencii hokeja nemali šancu ani na priemerný výsledok. Piatkový večerný film Markízy Dokonalí rodičia si pripísal trhový podiel len 7 percent v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov, Pestúnka v akcii na Joj zaznamenala 5,5 percentný trhový podiel.
V sobotu boli čísla ešte slabšie. Live prenos The Voice Česko Slovensko, ktorý Markíza aj Nova presunuli z nedele na sobotu, skončil podielovo na úrovni 5,3 percenta na Markíze a na 9 percentách na Nove. Film Joj-ky Janko a Marienka: lovci čarodejníc si pripísal len o desatinu bodu vyšší trhový podiel.