Televízia Markíza divákom každoročne počas letných mesiacov ponúka v piatkové večery české komédie, ktoré sa stabilne tešia vysokému diváckemu záujmu. Nie je tomu inak ani tento rok.
Legendárna komédia Slunce, seno, jahody sa v piatok, 12. júla 2019, stala v strategickej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov doposiaľ najsledovanejším júlovým programom v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Pri obrazovkách bolo celkovo 393-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V cieľovej skupine 12-54 dosiahol prvý film z dnes už kultovej trilógie režiséra Zdeňka Trošku vysokú sledovanosť 8,8 percenta a trhový podiel 30 percent. Trilógiu vysielala Markíza aj pred rokom rovnako počas troch júlových týždňov, všetky tri časti si pripísali trhový podiel na úrovni 25 percent.
Tentokrát konkurenčné zábavné relácie výrazne zaostali. Všetko čo mám rád zaznamenalo na TV Joj v tejto cieľovej skupine trhový podiel 12,3 percenta a Legendy popu s nesmrteľnými hitmi Karla Gotta na Jednotke RTVS trhový podiel 6,7 percenta.
Ďalšie priečky v piatkovom rebríčku sledovanosti v cieľovej skupine 12-54 obsadili večerné spravodajské relácie Markízy - Počasie, Televízne noviny a Športové noviny.
V širšej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov boli najsledovanejšie Noviny TV Joj nasledované komédiou Slunce, seno jahody a trojicu najsledovanejších relácií uzavrelo Najlepšie počasie.