Najväčšia svetová spoločnosť pre streamovanie hudby Spotify zverejnila svoje hospodárske výsledky za druhý kvartál tohto roka. Podľa nich spoločnosti medziročne vzrástol počet aktívnych mesačných používateľov na 232 miliónov, čo je o 29 percent viac ako ich bolo minulý rok.
Spoločnosť má 108 miliónov predplatiteľov prémiových služieb, čo je v porovnaní s minulým rokom o 31 percent viac. Spotify je s výsledkami spokojné, analytici sú skeptickí. V prieskume spoločnosti Refinitiv očakávali 108, 5 miliónov predplatiteľov, píše sa v správe ČTK.
Z pohľadu regiónu, percentuálne najviac predplatiteľov pochádza z Európy.
Celkové tržby vzrástli v druhom kvartáli medziročne o 31 percent na 1,67 miliardy eur z pôvodných 1,27 miliardy eur. Napriek tomu, že výsledky spoločnosti rastú, Spotify stále vykazuje stratu. Čistá strata sa znížila na 76 miliónov eur, minulý rok to bolo 394 miliónov eur.
Spotify verí podcastom. Túto službu dnes streamujú desiatky miliónov používateľov, aj to je dôvod, prečo Spotify investuje do rozvoja tohto typu obsahu každý deň. Podcasty jej vzrástli o päťdesiat percent a od začiatku roka sa ich počet takmer zdvojnásobil. Len prednedávnom sa spoločnosť dohodla na spolupráci s manželmi Michelle a Barackom Obamovcami a ich spoločnosťou Higher Ground na exkluzívnom obsahu.
Spotify uverejnila odhady na tretí kvartál. Predpokladá, že bude mať 240 - 144 miliónov aktívnych používateľov, počet predplatiteľov prémiových služieb vzrastie na 110 - 114 miliónov a celkové tržby sa budú pohybovať v rozmedzí 1,57 - 1,77 miliardy eur.