Porážku britského premiéra Borisa Johnsona v dolnej komore britského parlamentu sledovalo v utorok na televíznom kanále BBC Parliament rekordných 1,5 milióna divákov.
Britské médiá pripomínajú, že stanica, ktorá sprostredkováva dianie v legislatívnych orgánoch Spojeného kráľovstva, do brexitu v pokoji existovala v pozadí a pozerali ju len fajnšmekri. Teraz sa BBC Parliament nezadržitelne podobá staniciam vysielajúcim reality šou, súdia médiá.
Brexitová sága
Parlamentný kanál podľa denníka The Guardian okrem toho počas jedného januárového víkendu pritiahol viac divákov než hudobné stanice MTV. V júli BBC oznámila, že BBC Parliament je jediný kanál tejto korporácie, ktorému rastie sledovanosť.
Brexitovej ságe totiž nechýba akcia, napätie a dráma a stala sa najnovším a návykovým hitom žánru reality šou, citoval The Guardian už skôr psychológa Dimitriosa Tsivrikosa.
"Túžba poznať novinky nie je nič nového," hovorí Tsivrikos. V dobe sociálnych sietí ale podľa neho rastú medzi ľuďmi obavy, že im unikne najnovší vývoj. "Takže keď sa objaví nejaká zásadná udalosť, ako je brexit, ľudia pociťujú nutnosť zostať informovaní," dodal. Psychológ rovnako tvrdí, že zúrivé parlamentné debaty, ktoré usmerňuje vtipný a charizmatický predseda snemovne John Bercow, v sebe majú istý prvok zábavy.