StoryEditor

Témou roka 2022 budú streamovacie služby a e-commerce

03.02.2022, 07:00
Ďalší rozmach VOD platforiem a elektronického obchodu, príprava na cookieless éru, dôraz na dáta a ekologický rozmer značiek. Podľa štúdie Kantar to budú najdôležitejšie témy tohto roka.

Rok 2021 si niesol mnohé bremená ešte z predchádzajúceho roka. Po prvých otrasoch z pandémie sa však ekonomický výhľad zlepšuje, hoci budúcnosť je stále neistá. V médiách sa po určitom prehodnotení investícií medzi kanálmi predpokladá rast. Vyplýva to z globálnej štúdie spoločnosti Kantar, ktorá sa zameriava na kľúčové témy s cieľom definovať riziká aj príležitosti, ktoré rok 2022 prinesie.

Video streaming

Hlavnou témou na dynamickom trhu médií budú streamovacie služby. Už v roku 2020 sa odhadovalo, že do predplatného týchto služieb budú prúdiť investície vo výške 61 miliárd dolárov a do platenej televízie pôjde 173 miliárd dolárov. Tieto odhady podporili rekordné výdavky do obsahu, ktoré dosiahli celosvetovo 220 miliárd dolárov. Podporili tak aj prognózy poukazujúce na trojciferný rast investícií do obsahu platforiem VOD (Video on Demand) a SVOD (Subscription Video on Demand) na úroveň 66 miliárd dolárov v priebehu nasledujúcich piatich rokov. Podľa štúdie TGI Global Quick View až 65 % ľudí strávi na streamovacích službách viac ako dve hodiny denne a strávia ho na čoraz väčšom množstve platforiem.

Únava z predplatného

Pandémia priniesla streamovacím platformám nové a oveľa širšie publikum, ktoré si už svoje nové návyky zachová. Spokojnosť s pomerom ceny za obsah a jeho kvalitou medzi predplatiteľmi v USA medziročne vzrástla z 58 na 61 percent. Na druhej strane, konkurencia neuveriteľne vzrástla a ceny za tieto služby sa budú zvyšovať, ako už pre americký trh avizoval Netflix. Rastu cien nahráva aj zatváranie kín počas pandémie a skracovanie odstupu medzi uvádzaním filmových premiér na platené platformy.

Napriek zvýšeným výdavkom domácností či zdražovaniu poplatkov za služby čoraz viac ľudí sleduje viaceré streamovacie platformy. Divák s jednou predplatenou službou už bude v roku 2022 vzácnosťou. Antonio Wanderley, riaditeľ Kantaru pre Latinskú Ameriku, však upozorňuje, že príliš široká ponuka zahŕňa aj riziko paralyzovania spotrebiteľov a inzerentov, ktorí si nebudú vedieť vybrať a nespravia radšej nič.

Údaje o sledovanosti VOD

Rozmach VOD platforiem prináša potrebu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 15:04