TV JOJ
StoryEditor

JOJ Group zvýši cenu reklamy o 12,9 percent

30.10.2019, 15:20
Komerčnú cieľovú skupinu pre budúci rok meniť nebude.

Aj JOJ Group prichádza s novou obchodnou politikou na budúci rok. Cenu reklamy zvýši o 12,9 percent. "Trh je zdravý, čas strávený pri obrazovke, v TV ako aj v online, je rastúci.  Klientom vo všetkých segmentoch sa darí, video obsah je stále kráľom a dopyt po tomto priestore bude určite naplnený našou ponukou naprieč všetkými platformami. V budúcom volebnom roku očakávame silný dopyt  aj zo strany EU fondov a politických kampaní. Televízny trh v budúcom roku narastie o 4 percentá," predikuje vývoj budúceho roka obchodný šéf JOJ Group Martin Heržo.

Na otázku akú filozofiu zohľadnila skupina JOJ Group pri tvorbe obchodnej politiky pre budúci rok, Martin Heržo  hovorí: "JOJ Group nie je „len“ televízia. Sme tvorcami najväčšieho lokálneho obsahu v tejto krajine. Sme tiež veľkým koproducentom a tvorcom filmovej produkcie. Rovnako sme silnou obchodnou video platformou najvýznamnejších domácich publisherov na webe. Sme najväčšia mediálna skupina s najširším pokrytím na Slovensku."

JOJ Group má v portfóliu 15 televíznych staníc, viac ako 40 webových portálov a takmer 1 300-tisíc fanúšikov na sociálnych sieťach.

Podľa Herža vie  stanice a obsah Joj Group sledovať  100 percent obyvateľstva, pričom  stanice a weby sú voľne dostupné, tematické a vyskladané tak, aby pokryli každú vekovú a sociálnu skupinu. "V čase meniacich sa spotrebiteľských návykov si stále dokážeme udržať pozornosť televízneho i online publika, ako aj dominantný trhový podiel na sledovanosti. Našou misiou je kráčať spolu s divákom a poskytnúť mu relevantný obsah tam, kde sa práve nachádza  a kde ho očakáva. Tým sa nám darí vytvoriť aj pre klientov bezkonkurenčnú obchodnú ponuku," hovorí Heržo. Pozrime sa bližšie na to, čo televízia pripravila svojim klientom v budúcom roku.

Na zmene cieľovej skupiny by sa mali dohodnúť hlavní komerční vysielatelia

Skupina JOJ Group dlhodobejšie hovorí o potrebe rozšírení komerčnej cieľovej skupiny. "Témou zmeny obchodnej CS sa zaoberáme už dlhšiu dobu. Rovnako ako v minulosti, keď sme menili predaj z 12+ na 12-54," hovorí obchodný riaditeľ JOJ Group. "Podľa skúseností z nášho trhu a podľa výsledkov mediálnych prieskumov z USA a z Európy sa ukazuje, že médiá sa snažia oslovovať staršie cieľové skupiny nad 50 rokov, pretože sú komerčne stále viac zaujímavé a kúpyschopnosť produktov je omnoho silnejšia ako pri mladších ročníkoch. V Česku napríklad naše stanice obchodujeme na 15-69," vysvetľuje dôvody tejto zmeny Heržo.

Televízia vníma „veľkosť“ nášho trhu a takzvaný servisný dopad na prácu na strane mediálnych agentúr a klientov, a preto by zmena obchodovania mala ísť v súlade s dohodou hlavných komerčných vysielateľov, čo v tomto roku nenastalo. Pre budúci rok má v obchodnej politike komerčná cieľová skupina len malú obmenu, ktorá sa týka 3-dňového timeshiftu, oproti doposiaľ platnému jednodňovému. Tým pádom obchodná CS platná na televíznom trhu bude všetci 12-54 Live + TS 0-3 + Hostia.

Podľa Herža televízie JOJ Group vysielajú pre všetkých divákov na Slovensku, nevyčleňuje zo svojej televíznej ponuky vybrané cieľové skupiny, naopak, je médiom pre najuniverzálnejšie publikum

Na margo cieľových skupín Heržo dodáva: "To, ako definujeme predajnú cieľovú skupinu, je čisto obchodné rozhodnutie vysielateľov.  Televízia v našich súradniciach je jediné médium, ktoré pracuje v súčasnosti  s  "komerčnou cieľovou skupinou".  Všetky ostatné médiá reportujú svoje čísla čítanosti, počúvanosti alebo zásahu v univerzálnej cieľovej skupine." Stanice JOJ, PLUS a WAU majú ako jediné komerčné stanice na tomto trhu 100 percentnú  penetráciu.

 Ako sa zmenili ceny

Televízia ráta s nasledovným splitom pre svoje stanice: 68/16/12/4  platí pre televízie v tomto poradí: JOJ/PLUS/WAU/Ostatné. Pričom do ponuky ostatných staníc meraných  v PMT/KANTAR patrí  JOJko (bývalý RiK), Prima Plus a stanice AMCNI (v súčasnej dobe: Minimax, Spektrum, Film+). Všetky stanice už majú čisto slovenský stream a sú na nich vysielané iba slovenské spoty.

Celková inflácia na JOJ Group predstavuje 12,9 percent. V porovnaní so súčasným rokom narástla cena základného CPP zo 769 eur na 844 eur bez DPH. Prime time index ostáva bez zmeny, stále má hodnotu 1,9. Zmena nastala v sezónnych indexoch. Tie narástli o 5 percent v exponovaných mesiacoch (marec, apríl, máj, október, november, december), respektíve 10 percent (jún, september). Bez zmeny ostali január, február, júl, august a Vianoce.

Zmena nastala taktiež v indexe prvej pozície, ktorá je najžiadanejšia zo všetkých a okamžite sa vypredáva; spolu s Powerbreakom, ktorý je krátkym reklamným breakom v TOP programoch  bez dodatočného self proma. Ich hodnota narástla o 5  percent na index 1,4.

Heržo zdôrazňuje, že pri stanovovaní ceny každého klienta televízia prihliada hlavne na základné parametre, ako je objem investície, percentuálny pomer rozpočtu do našej TV skupiny, rozloženie investície v rámci rozdelenia medzi našimi stanicami, investícia do nami definovaného pomeru prime time/off time, ktorý predstavuje 70/30 a kopíruje našu produkciu inventory, skorý podpis dohody v troch termínoch (koniec novembra, decembra a januára) a hlavne separátnu investíciu do sponzoringu a do najväčšej slovenskej online videoplatformy VALETIN, ktorá združuje jednak  online video inventory JOJ Group, ako aj najdôležitejších vydavateľov na tomto trhu.

Plány v online - projekt Valetin

Koncom roka 2018 vznikla nová platforma Valetin, v ktorej sa spojili významní mediálni hráči na našom trhu pre predaji online video inventory. V tomto roku sa Valetin rozšíril a dnes tu patria: JOJ Group, News and Media Holding, Ringier Axel Springer SK, Týždeň, Radio Services, Bratislavské noviny, Internet.sk, touchIT a po novom aj vydavateľstvo MAFRA Slovakia, Startitup.skDobré noviny.

Počas tohto roka sa podľa Martina Herža stal VALETIN prirodzenou súčasťou pri plánovaní online videa vďaka svojmu vysokému zásahu, odstráneniu nežiadúcich prekryvov, dobrému cieleniu a zjednodušeniu nákupu.Partneri zapojení do siete VALETIN dnes dokážu spolu osloviť viac ako 2 milióny unikátov mesačne a vygenerujú spolu viac ako 200 miliónov videoviews ročne. Za posledný rok bolo vo VALETINe odvysielaných približne 150 miliónov videoreklamných impresií, pri priemernom CTR 1,83 percent. Najpoužívanejšou stopážou boli 20 sekundové spoty, nasledovali ich 15sec, 30sec, 10sec a 25sec spoty. Použitie CTA buttonu zvýšilo CTR niektorých kampaní až o 300 percent. Plány JOJ Group sa v budúcom roku sústreďujú predovšetkým do tejto platformy.

A ako vidí Martin Heržo celkový odhad pre budúci rok? "Náš odhad je, že televízny trh narastie v roku 2019 o 4 percentá, presne tak, ako sme predikovali takto pred rokom. Musíme si ešte počkať na investície do posledného kvartálu, ktorý je vždy najsilnejším v roku." Opäť bolo cítiť silný dopyt po priestore zo strany zadávateľov, čo len potvrdzuje, že televízia je stále najmasovejším komunikačným nástrojom. "V kombinácií s VALETINom predstavuje ideálny zásah naprieč všetkými cieľovými skupinami; v televízií nakupujete kvantitu, vo VALETINe kvalitu. Naša obchodná ponuka prémiového obsahu všetky tieto požiadavky spĺňa a ponúka jedinečný prémiový lokálny video obsah v krajine," zdôrazňuje Heržo.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. apríl 2024 01:30