Markíza v nedeľu ukončila jeden zo svojich jesenných ťahákov, šou Tvoja tvár znie povedome, v ktorej sa známe osobnosti prezliekajú a imitujú svetové spevácke hviezdy. Ako zaujala divákov?
Zábavnú šou Tvoja tvár znie povedome uviedla Markíza na jeseň už v piatej sérii. V osmičke súťažiacich opäť nechýbali známe aj menej známe mená, okrem herečiek či hercov alebo moderátorov sa predstavila aj topmodelka. Víťazom sa stal Dávid Hartl, strieborná priečka patrila Nele Pociskovej. V ďalších týždňoch budú patriť nedeľné večery na Markíze filmovej ponuke.
Hoci už piata séria nepriniesla podobnú vlnu popularity ako predchádzajúce, finále sledovalo 518-tisíc divákov a jeho výkon vyskočil na najvyššiu úroveň zo všetkých desiatich epizód. So sledovanosťou 10,1 percenta a 30,5 percentným podielom sa stalo najsledovanejším nespravodajským programom dňa v cieľovej skupine 12-54 ročných divákov. Priemerná sledovanosť celej piatej série bola 7,9 percenta a trhový podiel 24,7 percenta v tejto cieľovej skupine.
Prvé série šou patrili k najúspešnejším projektom Markízy. Úplne prvá epizóda, ktorú televízia uviedla 6. marca 2016, pritiahla k obrazovkám až 628-tisíc divákov a Markíza si pripísala trhový podiel viac než 38 percent v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov. V ďalších častiach sledovanosť šou rástla a televízia dosahovala pravidelne trhový podiel nad 40 percentami. Finále prvej série si pripísalo takmer 49 percentný podiel a pri obrazovkách bolo celkovo až 841-tisíc divákov.
Markíza po úspechu prvej série uviedla hneď na jeseň toho istého roka aj druhú sériu. Jej priemerná sledovanosť už klesla na 520-tisíc divákov nad 12 rokov a podiel sa hýbal nad 32 percentami v cieľovej skupine 12-54. Tretiu sériu uviedla televízia opäť o pol roka, na jar 2017. Jej priemerná sledovanosť bola 448-tisíc divákov a trhový podiel 26 percent.
Štvrtá séria sa s divákmi rozlúčila presne pred rokov s 536-tisíc divákmi. V obchodnej cieľovej skupine dosiahla priemerný trhový podiel 27,2 percenta, v priemere si ju pozrelo 465-tisíc divákov nad 12 rokov.
Práve skončenej piatej sérii patrili opäť nedeľné večery, konkurenčná televízia Joj zaradila svoju šou Česko Slovensko má talent na sobotňajšie večery a výpravné šou komerčných televízií si tak navzájom „nekradli“ divákov. Talentová šou Jojky je najúspešnejším programom jesennej televíznej sezóny.
Tvoja tvár znie povedome je slovenská verzia speváckej šou založená na formáte Your Face Sounds Familiar, ktorý vychádza zo španielskeho originálu Tu cara me suena. Súťaž vysiela tiež česká Nova pod názvom Tvoje tvář má známý hlas.
Markíza uviedla vlastnú verziu šou prvýkrát na jar 2016. Víťazom sa stal Lukáš Adamec, druhú sériu vyhrala Mária Čírová a tretiu Peter Brajerčík. Kráľom štvrtej série bol Dárius Koči, z poslednej piatej sérii si víťazstvo odniesol Dávid Hartl.
V piatej sérii priniesla Markíza viaceré zmeny. Na poste moderátora nahradil Martin Nikodým po štyroch sériách Martina „Pyca“ Rauscha a do poroty zasadla nová tvár. Herečka Zuzana Kubovčíková Šebová doplnila stabilnú trojicu porotcov v zložení Zuzana Fialová, Dano Dangl a Mário „Kuly“ Kollár.
Šou vzniká už od začiatku pod režisérskou taktovkou Pepe Majeského, ktorý stojí aj na čele výpravných šou ako SuperStar či Hlas Česko Slovensko. Producenstky ju zastrešuje spoločnosť Promea Communication.