Americká telekomunikačná spoločnosť AT&T oddelí svoju mediálnu súčasť WarnerMedia do samostatnej spoločnosti a tú spojí s Discovery. Transakciou za 43 miliárd dolárov (38 miliárd eur) vznikne mediálna spoločnosť, ktorá bude schopná konkurovať aj firmám Netflix a Walt Disney.
Bude vlastniť viac ako 100 mediálnych značiek, vrátane filmového štúdia Warner Bros a televíznych staníc HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport alebo Animal Planet. Do portfólia WarnerMedia patrí aj streamovacia platforma HBO Max, ktorá bude čoskoro dostupná aj na SLovensku.
Akcionári AT&T bodu mať v novej firme nazvanej Warner Bros. Discovery podiel 71 percent. Ku každej akcii AT&T, ktorú vlastnia, dostanú 0,24 akcie Warner Bros. Discovery. AT&T mimoriadne vyplatí dividendu 1,11 dolára za akciu. To je menej ako v predchádzajúcom roku, keď dividenda predstavovala 2,08 dolára.
Dohoda o vyčlenení WarnerMedia bola oznámená už vlani, finančné podrobnosti ale boli zverejnené až teraz. Transakcia by mala byť dokončená v druhom štvrťroku.
Mediálny konglomerát Time Warner kúpila AT&T v roku 2018 za 85 miliárd dolárov (75,5 miliardy eur). Akvizíciou sa snažila vytvoriť mediálny a telekomunikačný gigant, ktorý by kombinoval obsah a distribúciu. To sa ukázalo ako nákladná stratégia, pretože firma sa súčasne snažila rozšíriť bezdrôtové služby novej generácie. AT&T sa kvôli svojim ambíciám tiež výrazne zadĺžila.
Transakcia má vysoké zadlženie AT&T pomôcť znížiť. Vo štvrtom štvrťroku čistý dlh firmy predstavoval 156,2 miliardy dolárov. V tomto roku tiež AT&T plánuje kapitálové výdavky 20 miliárd dolárov – investovať chce hlavne do širokopásmových internetových služieb a bezdrôtových sietí 5G.