Komerčné televízie si v prvom televíznom súboji tohto roka podelili divákov. V pondelok 6. januára odštartovala televízia Joj svoj nový pôvodný seriál Nový život, Markíza proti nemu nasadila televíznu premiéru kinohitu Fantastické zvery a ich výskyt. V širšej cieľovej skupine zabodovala televízia Joj, v mladšom publiku bola lídrom televízia Markíza.
Film od tvorcov Harryho Pottera dosiahol v obchodne podstatnej cieľovej skupine vysokú sledovanosť 11,2 percenta a rovnako aj trhový podiel 27,5 percenta. Televízia Joj so seriálom Nový život v tejto cieľovej skupine zaostala s trhovým podielom 22,8 percenta. Dvojdielny film Mastičkár na Jednotke RTVS zaznamenal podiely na trhu 7,6 a 9,9 percenta.
Fantastické zvery a ich výskyt si pozrelo celkovo 431-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom drvivá väčšina z nich - až 347-tisíc - spadala do reklamnej cieľovej skupiny 12-54 ročných divákov. V tejto cieľovej skupine bol kinohit najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Nový život, naopak, pri svojej premiére viedol v univerzálnom publiku divákov nad 12 rokov, pozrelo si ho celkovo 544-tisíc divákov s podielom 23,4 percenta. Ďalšie časti seriálu bude televízia Joj vysielať pravidelne trikrát do týždňa, od utorka do štvrtka. Markíza im bude konkurovať v utorky premiérami českých epizód svojej najúspešnejšej jesennej novinky Utajený šéf, stredy budú patriť novým častiam Chart Show a vo štvrtok odštartuje reality šou Svadba na prvý pohľad.