Seriálový fenomén Oteckovia úspešne vstúpil do tretieho roku svojho vysielania na obrazovkách televízie Markíza. Úvodnú časť novej sezóny si nenechalo ujsť celkovo 476-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Aktuálna piata séria Oteckov dosiahla pri svojom návrate na obrazovky vyššiu sledovanosť ako štart predošlej série na jeseň minulého roka. Seriál si vtedy po letnej prestávke pozrelo 369-tisíc divákov. Voči štartu spred roka však zaznamenali Oteckovia pokles. V januári 2019 si pri svojom návrate na obrazovky pripísali až 566-tisíc divákov.
Najviac divákov mali v pondelok 13. januára Noviny TV Joj, ktoré sledovalo 662-tisíc divákov. Televízne noviny na Markíze si pozrelo 579-tisíc divákov. Z nespravodajských programov bolo najsledovanejším programom dňa prvé premiérové Inkognito nového roka, ktoré si na TV Joj pozrelo 546-tisíc divákov.
Oteckovia sa stali najsledovanejším nespravodajským programom dňa v strategickej cieľovej skupine mladších divákov 12-54 rokov. V tejto cieľovej skupine dosiahli sledovanosť 8,9 percenta a trhový podiel 31 percent. Konkurenčná relácia Moja mama varí lepšie ako tvoja na TV Joj si v rovnakej cieľovej skupine pripísala 11,7 percentný podiel na trhu.
Na čele pondelkového rebríčka sledovanosti sa v rámci tejto cieľovej skupiny umiestnili spravodajské relácie Televízne noviny a Počasie. Hlavná spravodajská relácia Markízy zaznamenala sledovanosť 9,7 percenta a trhový podiel 28 percent. Druhá priečka patrila nasledujúcej relácii Počasie so sledovanosťou 9,2 percenta a trhovým podielom 26,2 percenta.