StoryEditor

Rok 2019 v televíziách: Skupina Markíza si udržala pozíciu lídra, skupina Joj si znížila odstup

29.01.2020, 05:00
Skupina Markíza si v roku 2019 obhájila pozíciu lídra televízneho trhu v oboch hlavných cieľových skupinách. Skupine JOJ sa podarilo zvýšiť svoj výkon a znížiť odstup medzi komerčnými televíznymi skupinami.

Skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto dosiahla v roku 2019 najvyšší podiel v celodennej a v prime time sledovanosti spomedzi slovenských televíznych skupín. Najvyšší výkon si pripísala v hlavnom vysielacom čase 19.00 – 22.00 v cieľovej skupine 12 – 54, kde dosiahla 30-percentný ročný podiel a konkurenčnú skupinu JOJ so stanicami JOJ, Plus, Wau a RiK (Jojko) predstihla o 4,2 percentuálneho bodu. V tomto vysielacom čase bola skupina Markíza jednotkou na trhu vo veľkej väčšine dní uplynulého roka. Prvenstvo si pripísala počas 288 dní roka, skupina JOJ počas 67 dní a RTVS počas 9 dní. Medziročne si skupina Markíza polepšila o 0,4 percentuálneho bodu, skupina JOJ svoj výkon zvýšila až o 1 bod.

PMT/KANTAR Media, graf Stratégie

​​V tejto cieľovej skupine si v celodenných podieloch pripísala skupina Markíza trhový podiel 28,4 percenta, čo znamenalo identický výkon ako rok predtým. Skupina JOJ svoj výkon, naopak, medziročne zvýšila o 1,1 bodu na 21,3 percenta a znížila tak odstup od trhového lídra na 7,1 bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza počas 327 dní roka, skupina JOJ 30 dní a 9 dní patrilo prvenstvo RTVS.

PMT/KANTAR Media, graf Stratégie

​V univerzálnej cieľovej skupine 12+ boli výkony komerčných televíznych skupín bližšie pri sebe. V roku 2019 sa znížil ich odstup v celodenných podieloch z 5,1 bodu na 4 body, pričom skupina Markíza uzavrela rok 2019 s podielom 25,2 percenta a skupina JOJ s 21,2 percenta. Najbližšie pri sebe však boli komerčné skupiny v prime time, kde si skupina Markíza pripísala 27,2 percenta, čo bolo len o 1 bod viac, ako dosiahla skupina Joj (26,2 percenta).

Skupina JOJ zabodovala najmä v poslednom mesiaci roka so svojou vianočnou a silvestrovskou programovou ponukou. V prime time sa v cieľovej skupine 12 – 54 vyrovnala skupine Markíza a v cieľovej skupine 12+ bola dokonca jediný raz v roku trhovou jednotkou a lídra trhu prekonala o 1,9 bodu. V prime-time v univerzálnej cieľovej skupine sa však výrazne presadila samotná stanica Joj. Pozíciu trhového lídra dosiahla až v šiestich mesiacoch roka: v januári, júni, júli, auguste, septembri a decembri. Posledný mesiac bol jej náskok pred stanicou Markíza najvyšší, dosiahol úroveň až 3,1 percentuálneho bodu.

RTVS so stanicami Jednotka, Dvojka a Trojka svojimi výkonmi komerčné skupiny neohrozuje. V celodenných podieloch si v roku 2019 pripísala v 12+ trhový podiel na úrovni 14,3 percenta, identický ako v roku predtým. V prime time medziročne klesla o 0,7 bodu a rok uzavrela s priemerným podielom 15,7 percenta. Nová retro stanica Trojka, ktorú spustila 22. decembra, si pripísala priemerný trhový podiel 0,4 percenta celodenne aj v prime time.

PMT/KANTAR Media, graf Stratégie

Najsledovanejšie programy roka

Tohtoročnému rebríčku sledovanosti televíznych programov dominujú jednoznačne zápasy Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji a s ním spojené relácie. Magickú miliónovú hranicu divákov prekročilo až 15 z nich. Top programom roka sa stal zápas Nemecka a Slovenska, ktorý sledovalo viac než 1,4 milióna divákov starších než 12 rokov. Najväčšie publikum spomedzi nespravodajských relácií mala TV JOJ. Celkovo najsledovanejším programom roka bola štedrovečerná rozprávka Tri oriešky pre Popolušku, ktorú si pozrelo 998-tisíc divákov. Nasledujúce Inkognito s tajnou hostkou prezidentkou Zuzanou Čaputovou malo o 100-tisíc divákov menej, sledovalo ho 898-tisíc divákov. Ďalšie priečky patria hlavným spravodajským reláciám. Noviny TV JOJ dosiahli svoje maximum v nedeľu 3. februára, keď ich sledovalo 745-tisíc divákov, hranicu 700-tisíc divákov prekročili v roku 2019 ešte desaťkrát. Najsledovanejším vydaním Televíznych novín na Markíze bolo vydanie zo stredy 25. decembra. Pri obrazovkách bolo 703-tisíc divákov.

Top programy Markízy

Markíza v roku 2019 najviac zabodovala so svojou reality šou Utajený šéf, ktorej štyri časti priniesla na obrazovky na jeseň. Najsledovanejšou bola prvá časť so 676-tisíc divákmi. Diváckym fenoménom zostali aj v roku 2019 Oteckovia s maximom 624-tisíc divákov, uspela zábavná šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla 2 na 1 (577-tisíc) či druhá séria Sestričiek (565-tisíc). Z filmovej ponuky mala najviac divákov vianočná klasika Princezná so zlatou hviezdou (609-tisíc), premiéra snímky Psia duša (593-tisíc) a pôvodný dokument Ján a Martina (570-tisíc). Rekord dosiahlo Na telo s premiérom Petrom Pellegrinim a lídrom Za ľudí Andrejom Kiskom. So 451-tisíc divákmi sa stalo najsledovanejšou politickou reláciou roka v rámci ponuky všetkých televízií s výnimkou diskusií pred prezidentskými voľbami.

Top programy TV JOJ

Najviac divákov pritiahli k obrazovke TV JOJ už spomenuté Tri oriešky pre Popolušku, Inkognito s prezidentkou Zuzanou Čaputovou a hlavné spravodajské relácie Noviny a Najlepšie počasie. Z ďalších relácií mali najviac divákov Česko Slovensko má talent (655-tisíc), V siedmom nebi (642-tisíc), Hrobári (534-tisíc) či Nové bývanie (522-tisíc). Z filmovej ponuky to boli okrem štedrovečernej Popolušky česká klasika Bol raz jeden kráľ (671-tisíc), animovaná rozprávka Coco (534-tisíc) a komédia Sám doma 2 (529-tisíc). Televízia vrátila na jeseň na svoje obrazovky po rokoch opäť politický formát. Diskusnú reláciu Na hrane zaradila na štvrtkové večery, súčasťou živého vysielania je aj publikum a spoločensko-politické prieskumy.

Top programy RTVS

Rebríčku najsledovanejších relácií verejnoprávnej televízie dominujú už spomenuté zápasy hokejového šampionátu, divákov k obrazovkám pritiahli aj futbalové zápasy kvalifikácie na Majstrovstvá Európy 2020. Najsledovanejším bol zápas našich reprezentantov s Walesom s 539-tisíc divákmi. Z nespravodajských programov patril medzi najsledovanejšie programy RTVS priamy prenos z odovzdávania cien OTO, ktorý sledovalo 627-tisíc divákov. Na Štedrý večer uspela s novou rozprávkou Čarovný kamienok (604-tisíc) a na Silvestra so špeciálom Neskoro večer (606-tisíc). Divácku sledovanosť si drží zábavno-súťažná relácia Čo ja viem, ktorej najsledovanejšie vydanie roka 2019 malo 578-tisíc divákov. Medzi top programy roka si pripísala tiež galavečer s vyhlásením sto osobností ankety Najväčší Slovák, ktoré si na Nový rok 2019 pozrelo 548-tisíc divákov.

Trinástku prekonalo len pár relácií

Keď sa na top programy pozrieme z hľadiska ratingov a trhových podielov v strategickej cieľovej skupine 12 – 54, prvú dvadsiatku ovládol rovnako hokejový šampionát. Najsledovanejší zápas Slovenska s Nemeckom si pripísal vysokú 30,7-percentnú sledovanosť a trhový podiel až 70,4 percenta.

Najsledovanejším programom roku 2019 okrem športu a spravodajstva bola aj v tejto cieľovej skupine štedrovečerná ponuka TV Joj – Tri oriešky pre Popolušku s ratingom 22,2 percenta a podielom 42,2 percenta nasledované ďalšou českou klasikou Bol raz jeden kráľ s ratingom 14,1 percenta a podielom 24,5 percenta. Film Coco, ktorý televízia JOJ odvysielala na Sviatok všetkých svätých, zaznamenal 13,9-percentnú sledovanosť a trhový podiel 34,5 percenta, tesne ho nasleduje už spomenuté Inkognito s prezidentkou Čaputovou, ktoré dosiahlo 13,8-percentnú sledovanosť a trhový podiel na úrovni 36,3 percenta. Markíza zabodovala s filmom Psia duša, ktorý si pripísal sledovanosť 13,7 percenta a podiel 31,3 percenta, a s Utajeným šéfom so sledovanosťou 13,4 percenta a podielom 35,6 percenta. Rating 13 percent v roku 2019 dosiahli ešte Oteckovia a Česko Slovensko má talent.

V hlavných spravodajských reláciách boli v roku 2019 v rámci cieľovej skupiny 12 – 54 trhovým lídrom Televízne noviny skupiny Markíza. Jednotkou na trhu boli 320 dní roka, 44 dní patrilo prvenstvo Novinám TV JOJ. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa dosiahol na Markíze v tejto cieľovej skupine podiel 28,2 percenta, Noviny TV JOJ 22,6 percenta a Správy RTVS 10,9 percenta.

PMT/KANTAR Media, graf Stratégie

​Ako sú spokojní vrcholoví manažéri televízií s dosiahnutými výsledkami za uplynulý rok? Ich vyjadrenia si môžete prečítať v januárovom vydaní magazínu Stratégie, ktoré je práve v predaji. Dočítate sa aj to, ktoré relácie prekročili ich očakávania, alebo ich, naopak, nenaplnili, a tiež to, aké novinky pripravujú pre divákov na tento rok.

01 - Modified: 2020-01-09 12:31:26 - Feat.: 0 - Title: RTVS spustila Trojku. S akým úspechom? 02 - Modified: 2019-12-25 18:59:40 - Feat.: 0 - Title: Popolušku na Štedrý večer nič neprekoná. Pozrelo si ju milión divákov 03 - Modified: 2019-12-20 10:27:47 - Feat.: 0 - Title: Top programy roka 2019: Čo pritiahlo najviac divákov k televíznym obrazovkám?
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 13:27