Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačník Záhradkár sú najčítanejšie a najsledovanejšie slovenské elektronické a printové médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu za tretí a štvrtý kvartál 2019, ktoré zverejnila spoločnosť Median Sk.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 30 percent populácie. Prvú pozíciu si drží Nový Čas so 14 percentami, nasledujú denníky Plus jeden deň a Pravda (oba so 6 percentami), na ďalších miestach potom Sme (5 percent), Šport (4 percent), Hospodárske noviny a Denník N (oba 3-percentná čítanosť).
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii je 33 percent. Najčítanejším je Plus 7 dní (6 percent), potom Báječná žena (6 percent), Život (5 percent), Nový Čas pre ženy (5 percent), Slovenka (4 percentá), Nový Čas nedeľa (3 percentá) a Katolícke noviny (2 percentá). Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla 8 percent a sieť Petit Press MY noviny 4-percentnú čítanosť.
Podiel čítanosti dvojtýždenníkov predstavuje 18 percent populácie. Najčítanejším titulom je TV Max (5 percent), za ním Relax (4 percent), Tele plus (3 percentá), Bratislavské noviny, Stop majú 2 percentá, Váš TV Program (1 percento). Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť 4 percentá.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavuje 42 percent populácie. Najčítanejším je Záhradkár (6 percent), za ním nasleduje Zdravie (rovnako 6 percent), Nový Čas Krížovky (5 percent), Eva, Emma (oba 4 percent), Napínavé krížovky a Lepšie bývanie (oba 3 percentá).
Celková počúvanosť rádií v parametri počúval včera predstavuje 56 percent populácie. Prvú pozíciu si drží Rádio Expres s 18 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (16 percent), Fun rádio (10 percent), Rádio Europa 2, Rádio Vlna a Rádio Jemné získali rovnako 7 percent, Rádio Regina dosiahlo 6 percent.
V parametri počúval posledný týždeň je na prvých troch miestach rovnaké poradie, teda Rádio Expres (37 percent), Rádio Slovensko (26 percent) a Fun rádio (25 percent). Aj v parametri podiel na trhu sú na prvých troch miestach Rádio Expres (22 percent), Rádio Slovensko (20 percent) a Fun rádio (12 percent).
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 74 percent, televíziu v uvedenom období sledovalo 3,3 milióna divákov. Televízii Markíza so 40 percent patrí prvá pozícia, druhá je TV JOJ (28 percent), tretia verejnoprávna Jednotka RTVS (19 percent). Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (31 percent), TV JOJ (19 percent), Jednotka RTVS (13 percent).
Prieskum realizovala spoločnosť Median Sk na vzorke 4175 respondentov, občanov SR vo veku 14-79 rokov v termíne od 24. júna 2019 do 15. decembra 2019. Informovala o tom PR manažérka Linda Kleinertová.