Sociálnej sieti Twitter v štvrtom štvrťroku klesol čistý zisk na 182 miliónov amerických dolárov (v prepočte 159 miliónov eur) z predminulej porovnateľnej hodnoty 222 miliónov dolárov. Tržby z reklamy a rast počtu používateľov zaostali za očakávaním, rovnako ako prognóza výnosov na prvý štvrťrok.
Výsledky, ktoré dnes firma zverejnila, tak naznačujú, že plán reorganizácie zatiaľ neprináša očakávané ovocie. Celoročne Twitter zostáva v strate, hoci ju výrazne znížil.
Twitter sa snaží realizovať veľké projekty, ako sú zvukové chatovacie miestnosti a spravodajstvo, aby ukončil dlhotrvajúcu stagnáciu a prilákal nových používateľov a inzerentov. Štvrťročné výsledky však vyvolávajú otázky ohľadom plánov Twitteru, pretože analytici očakávali rýchlejšie výsledky.
Denný počet aktívnych používateľov, ktorí vidia reklamu, sa vo štvrťroku zvýšil o 13 percent na 217 miliónov. Analytici v ankete spoločnosti Refinitiv očakávali rast počtu používateľov na 218,5 milióna. Tržby z reklamy medziročne stúpli o 22 percent na 1,41 miliardy USD a taktiež zaostali za očakávaním.
Počet používateľov by sa mal v tomto roku zvýšiť
Twitter však poznamenal, že dosiahol významný pokrok na ceste k svojmu cieľu, ktorým je mať do konca roku 2023 ročné príjmy 7,5 miliardy dolárov a 315 miliónov používateľov. Počet používateľov by sa mal v tomto roku v USA aj na medzinárodnej úrovni zvýšiť.
Twitter tiež oznámil nový program odkúpenia vlastných akcií za štyri miliardy USD. V roku 2020 schválil program odkúpenia akcií za dve miliardy USD.
V prvom štvrťroku firma očakáva celkové výnosy 1,17 až 1,27 miliardy USD. Analytici v priemere čakajú výnosy 1,26 miliardy USD. Vo štvrtom štvrťroku výnosy stúpli o 22 percent na 1,57 miliardy USD.
Za celý minulý rok čistá strata Twitteru prudko klesla, a to na 221 miliónov z 1,1 miliardy USD v roku 2020. Výnosy vzrástli na 5,1 miliardy z 3,7 miliardy USD o rok skôr.