Mimoriadne opatrenia súvisiace so zabránením šírenia nového koronavírusu sa výrazne dotkli aj vysielania televízií. Zastavila sa výroba seriálov či priamych prenosov výpravných šou a obmedzenia sa dotkli aj výroby dabingu.
Televízie postupne upravovali svoju programovú štruktúru. Obmedzili až úplne zastavili vysielanie väčšiny noviniek, na druhej strane výrazne zvýšili frekvenciu spravodajských a publicistických relácií.
Ako dlho sú televízie pripravené vysielať v takomto krízovom režime? Ako pocítia dopad mimoriadnych opatrení? Ako ovplyvní celkové ochromenie ekonomiky ich fungovanie po skončení karanténnych opatrení? Aj to sme sa opýtali zástupcov troch najväčších slovenských televízií. Dnes na naše otázky odpovedá Marcel Grega, generálny riaditeľ Joj Group.
Aké mimoriadne opatrenia ste museli prijať medzi prvými?
Kvôli aktuálnej situácii s koronavírusom sme už v začiatkoch pandémie rozhodli prijať opatrenia na ochranu zdravia a bezpečnosti zamestnancov a spolupracovníkov. Zamestnanci, vrátane moderátorov, musia nosiť rúška a dezinfikovať si pravidelne ruky. Pred vstupom do budovy meriame telesnú teplotu. Výrazne sme znížili počet ľudí na pracovisku, veľká časť zamestnancov pracuje z domu. Prerušili sme výroby programov.
Pracujeme aj so scenárom, že tento režim bude trvať dlhšie ako rok.
Naopak, posilnili sme spravodajské relácie tak, aby sme verejnosť čo najlepšie a najaktuálnejšie informovali o dianí v tejto dobe. Robíme veľa spravodajských špeciálov s ústavnými činiteľmi, členmi novej vlády a rôznymi odborníkmi a mnohí z nich chvália a oceňujú náš striktný prístup.
Ako dlho predpokladáte, že budete fungovať v tomto mimoriadnom režime?
Pevne verím, že v priebehu niekoľkých týždňov sa situácia ukľudní a postupne prejdeme do normálneho režimu. Pracujeme však aj so scenárom, že tento režim bude trvať dlhšie ako rok.
Ako sa dotýka celkové ochromenie ekonomiky vašich príjmov z reklamy? Môžete vyčísliť, aké dopady to bude mať na fungovanie vašej televízie?
Naši klienti vedia, že televízia je najmasovejšou a najzásahovejšou alternatívou v komunikácií. A skupina JOJ má obrovskú výhodu, že ako jediná komerčná televízna skupina v SR je vysielaná aj voľne cez anténu. Vieme teda ako jediní poskytnúť klientom celoslovenský zásah. Klienti to vidia a veľmi oceňujú. Dopad v marcových kampaniach bol aj preto nulový. V apríli sme klientom dovolili presunúť časti kampaní do nasledujúceho mesiaca. S klientmi máme uzavreté celoročné zmluvy.
Ako dlho ste pripravení vysielať v krízovom režime (aj v kontexte zvýšeného náporu na spravodajské tímy)?
V krízovom režime budeme vysielať dovtedy, kým si to bude situácia vyžadovať. Máme veľmi kvalitný a široký spravodajský tím, ktorý denne odvádza skvelú prácu. Práca v spravodajstve nie je len zamestnanie, je to poslanie.
Ako ovplyvní súčasná situácia vaše fungovanie po skončení mimoriadnych opatrení súvisiacich s ochorením COVID-19?
Život v televízii sa ani počas tejto mimoriadnej situácie nezastavil. Štruktúru našej ponuky však ovplyvní to, aký dopad bude mať dnešná situácia na hospodárstvo a či neprerastie do ekonomickej krízy. To všetko budeme musieť reflektovať v budúcoročnom rozpočte produkcie vlastných programov.
Zmena programovej štruktúry zasiahla silnú jarnú sezónu. Plánujete posilniť letnú sezónu a nahradiť v nej výpadok jarnej? Spustíte Zlatú masku ešte v tomto polroku alebo až na jeseň?
V jarnej sezóne sme boli nútení urobiť niekoľko programových zmien, napriek tomu bez problémov plníme naše záväzky voči klientom. Zmeny v programe boli spôsobené najmä nutnosťou pozastaviť produkciu. Preto celkový vývoj situácie a spoločenských opatrení bude ovplyvňovať štruktúru vysielania aj naďalej.
Prečítajte si tiež, ako na naše otázky odpovedali riaditelia ostatných televízií.