V posledných týždňoch zaznamenala aplikácia Viber nárast aktivity používateľov v rámci celej platformy.
Najpopulárnejšími nástrojmi sú v súčasnosti komunikačné možnosti, ktoré aplikácia ponúka - hlavne skupinové správy a hovory. Skupinových správ bolo v porovnaní s posledným týždňom v januári poslaných o 134 percent viac. Počet prijatých skupinových hovorov sa u priemerného používateľa navýšil v posledných dvoch týždňoch o 370 percent.
Priemerná angažovanosť v komunitách vzrástla o 78 percent a to v súvislosti s projektmi, akými je napríklad aktuálne spravodajstvo denníka Washington Post. Prispievajú k tomu aj ďalšie iniciatívy, ktoré vznikli s cieľom šíriť užitočné informácie medzi používateľmi Viber v čase, keď sú osobné kontakty obmedzené na minimum.
Od vypuknutia pandemie COVID-19 došlo k:
- Navýšeniu počtu denních aktívnych používateľov Viber o 18 percent v priebehu marca;
- Počet nových používateľov, ktorí sa do aplikácie registrujú každý deň je vyšší o 25 percent;
- Hovory prostredníctvom aplikácie sú dlhšie – dĺžka hovorov vzrástla o 35 percent;
- Ľudia tiež posielajú o 75 percent viac videí.
Novinky týkajúce se aplikáce zahŕňajú:
1: Navýšenie počtu účastníkov skupinových hovorov z päť osôb na dvadsať;
2. Rozposlanie správy o dôležitosti nasledovať zdravotné doporučenia niekoľko miliónom používateľov Viber v 22 jazykoch
3. Spustenie chatbota spoločne s WHO s cieľom oddeliť fakty o koronavíruse od dezinformácií. Viber tiež s rovnakým cieľom spolupracuje s Unicef U-Reports na zverejňovaní novinek a informácií v reálnom čase v niekoľkých jazykoch;
4. Vytvorenie oficiálnych komunít pre šírenie oficiálnych informácií o COVID-19 spolu s relevantnými inštitúciami v 12 krajinách. Užívatelia tak môžu dostávať oficiálne a dôveryhodné informácie o pandémii a relevantných opatreniach;
5. Spustenie novej “zostaňte doma” samolepkovej kampane s cieľom zabaviť užívateľov v čase, keď sa nemôžu stretávať so svojimi blízkymi.