V pondelok 6. apríla odštartovala v USA nová streamovacia platforma Quibi. Od Netflixu, Disney+ či Apple TV+ sa odlišuje tým, že ju možno sledovať výlučne na smartfónoch.
Okrem toho, že nová platforma nebude dostupná na iných zariadeniach ako mobiloch, je netradičná aj tým, že filmy a seriály sa majú maximálnu dĺžku 10 minút.
Nová streamovacia služba tak ide proti prúdu spoločného sledovania seriálov či filmov so svojimi blízkymi, čo na malej obrazovke telefónu nie je komfortné. ale krátkymi formátmi sa snaží divákov, najmä mileniálov, zaujať počas cestovania dopravou alebo čakaním v rade.
Problémom Quibi je zatiaľ nedostatok obsahu, ale spoločnosť plánovala v tomto roku investovať až 1,1 miliardy dolárov do tvorby pôvodného obsahu a priniesť až 175 rôznych programov.
Spoluprácu prisľúbili také mená ako Guillermo del Toro (Podoba vody), Antoine Fuqua (Equalizer) či Catherine Hardwicke (Twilight). Steven Spielberg plánuje natočiť horor, ktorý bude dostupný vždy o polnoci. V ponuke diváci nájdu napríklad aj show s Jennifer Lopez a Kevinom Hartom.
Po USA bude Quibi dostupná aj v Austrálii a Veľkej Británii. Štart novej služby v Európe zatiaľ nie je naplánovaný. Mesačné predplatné je stanovené na 4,99 dolára s reklamami alebo na 7,99 dolára za verziu bez reklám. Obsah je tiež možné si stiahnuť a pozerať offline.
Na čele spoločnosti stoja Meg Whitman, byvalá riaditeľka eBay a Hewlett-Packard a spoluzakladateľ DreamWorks Jeffrey Katzenberg.
Spoločnosť investovala do reklamy aj počas tohtoročného Super Bowl, teda finále zámorskej ligy amerického futbalu (NFL). V televíznom spote stavila na bankových lupičov, ktorým plán úteku nabúra ich vodič, ktorý sa zabáva sledovaním programu z ponuky Quibi.