Britské denníky Financial Times a The Guardian znižujú kvôli koronakríze mzdy manažérov. Škrty chystá aj denník The Daily Telegraph. Hoci im rastie čítanosť na internete, čelia výpadkom príjmov z reklamy a predávajú menej výtlačkov. Píše o tom na svojom webe denník Financial Times.
Stránky Guardianu si podľa jeho vlastných údajov nechali v marci čitatelia zobraziť 2,17 miliardakrát. To je o 750 miliónov zobrazení viac ako v rekordnom októbri 2019.
Napriek tomu Financial Times podľa údajov odhaduje, že by mohol v nasledujúcich šiestich mesiacoch prísť až o 20 miliónov libier (takmer 23 miliónov eur). Vyšší manažment vrátane novej šéfky Annette Thomas preto bude v nasledujúcom polroku poberať o 20 percent nižšie mzdy a členovia predstavenstva sa uspokoja s o 30 percent nižšími odmenami.
Financial Times, ktorý v uplynulých týždňoch zaznamenal rekordný rast záujmu o obsah aj rekordný rast predplatného, zníži 80 členom vedenia a editorom mzdy po zvyšok roka o desať percent. Predstavenstvo bude v tomto období dostávať o 20 percent nižšie odmeny. Za tento rok denník tiež nevyplatí pravidelné výročné bonusy. Šéf firmy John Ridding sa vzdá 30 percent svojej mzdy. Podobný krok urobil už v roku 2018, kedy sa po kritike personálu ohľadom výšky svojej mzdy vzdal 500-tisíc z 1,7 milióna libier (1,95 milióna eur), koľko mu za rok patrilo.
Telegraph sa bude snažiť ušetriť predovšetkým na zamestnancoch mimo redakcie. Prejdú na štvordňový pracovný týždeň a budú dostávať o 20 percent nižšie mzdy. Podľa šéfa mediálnej skupiny Telegraph Media Group Nicka Hugha tak musia urobiť aj napriek tomu, že sa aj tomuto médiu raketovo zvýšil záujem o predplatné.
Financial Times pošle asi dvadsiatku zamestnancov, ktorí nie sú členmi redakcie, na platenú dovolenku. Telegraph a Guardian pošlú domov podľa interných dokumentov, na ktoré sa odvoláva Financial Times, až stovku neredakčných zamestnancov.
Podľa analytickej spoločnosti Enders Analysis by britské spravodajské odvetvie mohlo tento rok prísť až o 330 miliónov libier z reklamy. To predstavuje tretinu celoročných reklamných príjmov, píše Financial Times.
Úsporné opatrenia a vlnu prepúšťania ohlásili po vypuknutí koronavírusy aj ďalšie európske a americké médiá. Medzi inými aj britský denník Daily Mail, americký denník The Los Angeles Times alebo spravodajský web Buzzfeed. Podľa Financial Times majú škrty oznámiť aj agentúra Bloomberg a denníky The New York Times, The Washington Post a The Wall Street Journal.