Austrálska vláda chce prinútiť americké internetové spoločnosti Google a Facebook, aby platili austrálskym mediálnym firmám za ich spravodajský obsah.
Uviedol to dnes austrálsky minister financií Josh Frydenberg. V rámci rozhovorov s oboma podnikmi o riešení tejto záležitosti na dobrovoľnej báze sa podľa ministra nepodarilo dosiahnuť dohodu.
"Neskloníme sa pred ich hrozbami," uviedol Frydenberg. "Máme tu do činenia s veľkými firmami, ale v stávke je veľa, takže sme na tento boj pripravení," dodal.
Miliardový biznis
Austrálsky výbor pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľov (ACCC) podľa ministra do júla navrhne pravidlá pre vzťahy medzi digitálnymi platformami a mediálnymi spoločnosťami, ktoré budú zahŕňať zdieľanie príjmov z reklamy súvisiacich so spravodajským obsahom.
Ročná hodnota austrálskeho trhu s internetovou reklamou sa od roku 2005 zvýšila viac ako osem násobne na takmer deväť miliárd austrálskych dolárov (zhruba 5,3 miliardy eur), uviedla agentúra Reuters.
Sklamaný Facebook
Facebook uviedol, že ho dnešné vyhlásenie austrálskej vlády sklamalo. Firma dodala, že investovala milióny dolárov na podporu austrálskych vydavateľov, napríklad prostredníctvom rôznych dohôd o obsahu a partnerstva.
Google uviedol, že chce naďalej spolupracovať pri príprave pravidiel pre vzťahy s austrálskymi mediálnymi firmami. Tie sa teraz stretávajú s negatívnymi dôsledkami koronavírusovej krízy.