Jedným z odvetví, na ktoré má pandémia koronavírusu fatálny dosah, je audiovizuálny priemysel. Pred dvoma mesiacmi bežná voľnočasová aktivita, ako je návšteva návšteva kina, je v dnešnej dobe nemysliteľná. Kiná sú pre karanténne oparenia až do odvolania zatvorené a ich opätovné otvorenie je zatiaľ otázne.
Druhým najväčším prevázkovateľom kín na svete je spoločnosť Cineworld. Na Slovensku pôsobí prostredníctvom divízie Cinema City, ktorá je prevádzkovateľom troch multikín v bratislavských nákupných centrách Aupark, Eurovea a Vivo. Ako sa s aktuálnou situáciou vysporiadali, hovorí Dominik Ladra, district manager Cinema City pre Slovenskú a Českú republiku.
Aká je momentálna situácia vo vašej sieti multiplexov?
Firma v súčasnosti funguje v obmedzenejšom, akomsi "udržiavacom" móde, podobne, ako aktuálne takmer všetky ostatné spoločnosti, pretože náš segment nie je, samozrejme jediný, ktorý bol súčasnou situáciou zasiahnutý. Naším cieľom je zachovať pracovné miesta a ihneď po uvoľnení opatrení bude celá naša spoločnosť sto percentne pripravená poskytovať taký štandard služieb, na aký sú naši návštevníci i klienti zvyknutí.
Aké kroky podnikáte v súčasnej situácii, kým sú kiná zatvorené?
Plne rešpektujeme platné vládne nariadenia, pretože zdravie našich návštevníkov i zamestnancov je pre nás samozrejme absolútnou prioritou. Venujeme sa teda pravidelnej údržbe našich multiplexov, a sme tak vďaka tomu perfektne pripravení na ich znovuotvorenie. K dispozícii máme i zázemie spoločnosti a sme v pravidelnom kontakte s našimi dodávateľmi aj klientmi – aj keď len na diaľku, bez priameho osobného kontaktu. Chod firmy je riadne a bezproblémovo zaistený, samozrejme však v istom obmedzenejšom režime.
Aké ďalšie kroky budú nasledovať, pokiaľ sa situácia v najbližšom období nezmení?
Všetky potrebné opatrenia sme prijali hneď na začiatku, takže ďalšie kroky z našej strany nie sú teraz nutné a tešíme sa na skoré opätovné zahájenie prevádzky našich kinosál. Verím, že tým prispejeme i k pozitívnejšej nálade v spoločnosti a ľudia vďaka dlho očakávaným filmom prídu na iné myšlienky.
Viete už vyčísliť, aký bude výpadok reklamných príjmov?
Rovnako ako rad iných odvetví, bude i kinopriemysel touto výnimočnou situáciou dotknutý, ale výšku výpadku príjmov z reklamy zatiaľ nie sme schopní odhadnúť.