StoryEditor

Instagram vstupuje do boja proti TikToku. Spúšťa Reels

06.08.2020, 09:50
Autor:
pzpz
Novinka na zdieľanie krátkych videí je súčasťou populárnej sociálnej siete.

Spoločnosť Facebook si na spustenie Instagram Reels vo viac ako 50 krajinách nemohla vybrať vhodnejší čas ako ten, keď proti TikToku bojuje Donald Trump a o prevzatí jej aktivít v Spojených štátoch prejavil vážny záujem gigang Microsoft. Časové ultimátum trvá do 15. septembra, ak Microsoft TikTok neprevezme, Trump sociálnu sieť na území USA zakáže.

A práve tento moment, keď TikTok nemá zaručenú budúcnosť na najväčšom trhu, využil Facebook na spustenie novinky, o ktorej sa šepkalo už pomerne dlho. Prvé zmienky o nej boli podľa Reuters už v roku 2018, keď ju testovali na viacerých trhoch, napríklad v Nemecku, Indii či Brazílii.

Reels sú súčasťou sociálnej siete na zdieľanie fotografii s názvom Instagram. Veľmi podobne ako TikTok umožňuje služba nahrávať krátke videá a dopĺňať ich rôznymi post produkčnými efektami, strihom, hudbou či filtrami.

Používatelia nájdu funkciu na Instagrame v sekcii Explore, kde sa preklikom na Stage dostanú k najpopulárnejších videám z celého sveta. Tento algoritmus je iný, ako ten, ktorý používateľovi v klasickej Explore sekcii vyberá príspevky, ktoré generuje podľa používateľovho záujmu.

Facebook

​Kevin Mayer, šéf spoločnosti TikTok, označil Reels za okopírovaný produkt. A spoločnosť ByteDance, matka TikToku, pomenovala Facebook ako problém na svojej ceste k úspechu a obvinila spoločnosť z plagiácie produktu.

Robby Stein, produktový riaditeľ Instagramu na to povedal, že zatiaľ čo spoločnosť TikTok spopularizovala krátky formát videí, tieto dva produkty sa líšia. Pre portál Verge Stein uviedol: „Myslím si, že TikTok si zaslúži  obdiv za popularizáciu krátkeho formátu a urobil to skvele. Na konci dňa ale dva výrobky nie sú úplne podobné a tak to platí aj pre naše.“

A tu sa dostávame k faktu, že okopírovanie produktu nespravila spoločnosť Facebook prvýkrát. Podobne to bolo aj v roku 2016, keď Instagram spustil Stories. Klon populárnej sociálnej siete Snapchat, ktorá si na formátoch expirujúcich po 24 hodinách postavila kariéru. Stories na Instagrame vtedy veľmi rýchlo prekonali popularitu Snapchatu a u používateľov sú momentálne najobľúbenejšou formou príspevku na sociálnej sieti.

Aby sa nezabudlo, v roku 2018 spustil Facebook inú aplikáciu, ktorou chcel konkurovať TikToku. Sociálna sieť Lasso bola zrušená v tomto roku.

01 - Modified: 2020-08-06 08:43:14 - Feat.: 0 - Title: Microsoft by mohol za TikTok zaplatiť až 30 miliárd dolárov 02 - Modified: 2020-01-17 08:14:33 - Feat.: 0 - Title: Instagram priniesol novinku. Umožní posielať správy z webu 03 - Modified: 2020-05-18 06:37:56 - Feat.: 0 - Title: Facebook kupuje službu na zdieľanie animovaných obrázkov Giphy 04 - Modified: 2020-06-16 09:32:22 - Feat.: 0 - Title: Instagram testuje dvojitý feed pre Stories 05 - Modified: 2020-06-23 09:32:51 - Feat.: 0 - Title: Instagram testuje produktové linky v textoch príspevkov 06 - Modified: 2020-07-17 07:55:49 - Feat.: 0 - Title: Instagram dostal novú funkciu, ktorá zjednoduší nakupovanie. Máte ju už aj vy?
01 - Modified: 2024-09-26 09:13:46 - Feat.: - Title: TikTok Ads sú tu! Pre väčšinu značiek to bude čoskoro povinná jazda 02 - Modified: 2024-08-22 11:50:52 - Feat.: - Title: TikTok reklamy sú tu, o Pintereste budeme ešte veľa počuť a značky vo veľkom riešia Snapchat 03 - Modified: 2024-08-01 08:29:16 - Feat.: - Title: Je to tu! Na Slovensko prichádzajú TikTok Ads 04 - Modified: 2023-07-13 11:23:22 - Feat.: - Title: Po mileniáloch tu máme prvú „digital-native“ generáciu. Ako marketingovo zaujať GEN Z? 05 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 11:15