Epidemiologická situácia na Slovensku sa zhoršuje. V pondelok 28. septembra preto požiadala o vystúpenie v televízii prezidentka Zuzana Čaputová, k aktuálnej situácii sa vyjadril aj premiér Igor Matovič v Televíznych novinách na Markíza a tiež v mimoriadnej diskusii Noviny špeciál, ktorú odvysielala televízia Joj namiesto tradičného Inkognita, ktoré dostalo priestor po jej skončení.
Príhovor hlavy štátu odvysielala verejnoprávna televízia po skončení večerných Správ RTVS na Jednotke a v Rádiu Slovensko, taktiež ho prinesol aj web RTVS a Facebook Správy RTVS.
Na Jednotke si prezidentkino vystúpenie o 19:45 pozrelo 623-tisíc divákov nad 12 rokov. Jednotka mala v čase vysielania podiel na trhu 28,1 percenta v tejto cieľovej skupine.
Noviny špeciál televízie Joj s premiérom Matovičom si o 20:35 pozrelo 566-tisíc divákov nad 12 rokov, čo pre televíziu znamenalo podiel na trhu 25,4 percenta v tejto cieľovej skupine.
Mimoriadne spravodajské relácie začali komerčné televízie operatívne zaraďovať do programu na jar a stretli s mimoriadnym diváckym záujmom. Televízia Joj odvysielala prvý zo svojich špeciálov v nedeľu 15. marca o 20:30, pozrelo si ho až 713-tisíc divákov. So zlepšovaním epidemiologickej situácie záujem divákov opadal a ich sledovanosť klesala. Posledný špeciál odvysielala na začiatku prázdnin.