Bezplatne distribuovaný denník na východe Slovenska čaká ešte pred koncom októbra významná zmena periodicity. Z denníka bude týždenník, názov titulu, zostáva nezmenený - KOŠICE:DNES. Prvé vydanie už ako týždenník vyjde 23. 10.
„Som presvedčený, že táto zmena prinesie vyššiu kvalitu obsahu. Redaktori sa vyhnú tlaku denných uzávierok, budú mať viac času na výber a spracovanie pútavých tém. Pribudnú aj nové rubriky, no naďalej platí, že sa zameriavame doslova na všetko – pozitívne i negatívne, čo má potenciál zaujať Košičanov,“ komentuje zmenu šéfredaktor mediálneho domu Dušan Karolyi.
Dosah týždenníka bude rádovo väčší. Košičania už svoj obľúbený titul nemusia hľadať na kľúčových uzloch v meste prostredníctvom kolportérov, ale týždenník „príde“ vždy v piatok, respektíve sobotu do ich schránok. Náklad je takmer 10-násobne vyšší oproti denníku. Distribúcia týždenníka je naplánovaná do 65 000 domácností v Košiciach.
Stratégie sa pýtali na dôvod zmeny periodicity. O prechode na týždenník vo vydavateľstve vraj uvažovali dlhšie, hlavným dôvodom bolo zabezpečiť informácie Košičanom v čo najväčšom množstve. "Do pripravovanej zmeny na týždenník distribuovaný do schránok v náklade 65 000 kusov sme bezplatne rozdávali noviny na deviatich miestach v Košiciach prostredníctvom kolportérov. V prvej vlne pandémie sme si uvedomili, že z bezpečnostného hľadiska a ochrany zdravia nám rozdávanie novín trvalo dlhšie, ľudia chodili menej do mesta, do práce, zostávali doma. V dnešnej dobe digitálnych technológii je tiež potrebné, aby informácie chodili za ľuďmi a nie ľudia za informáciami," reagovalo na našu otázku vydavateľstvo.
Zaujímalo nás, či vplyvom týchto zmien nepríde aj k personálnemu prehodnoteniu stavu redakcie. "Časť redaktorov zostala naďalej na realizovanie onlinu a dopĺňanie aktuálnych správ, druhá časť sa venuje príprave obsahu do týždenníka," vyjadril sa mediálny dom. Aktuálne sa košické vydavateľstvo snaží posilniť redakciu o jedného interného redaktora a viacerých pravidelných externých spolupracovníkov.
KOŠICE:DNES začal vydávať denník (pôvodne ako večerník) v septembri 2014. Neskôr sa noviny stali základným kameňom pri budovaní mediálneho domu. Do jeho portfólia postupne pribudla TV NAŠA (pretransformovaná na TV KOŠICE:DNES) a takisto aj KISS rádio. V roku 2019 prišiel mediálny dom s novým titulom TOP KOŠICE – magazín úspešných Košičanov určený náročnejšej klientele. V máji tohto roka prešiel mediálny dom zmenou na úrovni vedenia. Z pozície generálnej riaditeľky odišla Alexandra Mihók-Kvietková. Kontinuitu v KOŠICE:DNES mali zabezpečiť zostávajúci členovia top manažmentu firmy - obchodný riaditeľ Marko Duditš a šéfredaktor Dušan Karolyi, oznámil v tom čase mediálny dom.