Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas a rovnako týždenníky Plus 7 dní, Báječná žena a Život, dvojtýždenník TV Max a mesačník Nový čas krížovky patria medzi najpreferovanejšie slovenské média v druhej polovici roka 2020.
Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu spoločnosti Median SK mapujúceho obdobie tretieho a štvrtého kvartálu roka 2020. Informovala o tom PR manažérka Linda Kleinertová.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla 29 percent. Prvú pozíciu si držal Nový Čas so 14 percentami, nasleduje denník Plus jeden deň so šiestimi percentami a denník Pravda s piatimi percentami. Hospodárske noviny, Šport a Denník N dosiahli tri percentá.
Týždenníky číta 30 percent Slovákov. Najčítanejšími boli Plus 7 dní, Báječná žena a Život (zhodne po päť percent). Tri percentá obyvateľov čítajú Nový čas pre ženy, Slovenku a Eurotelevíziu, Nový čas Nedeľa dosiahol dve percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla osem percent a sieť Petit Press MY noviny štvorpercentnú čítanosť.
Dvojtýždenníky číta 14 percent populácie. Najviac siahajú čitatelia po periodiku TV Max (šesť percent), nasleduje Relax a Tele plus(zhodne po tri percentá). Bratislavské noviny a Žena a život dosiahli jedno percento. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky mala dvojpercentnú čítanosť.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavoval 41 percent. Najpreferovanejším je Nový Čas Krížovky so šiestimi percentami, Zdravie a Záhradkár majú päťpercentnú čítanosť. Nasledujú Napínavé krížovky a Eva so štvorpercentnou čítanosťou. Mesačníky Emma a Evita magazín čítajú tri percenta oslovených.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 57 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (desať percent) a Rádio Europa 2 (osem percent). Rádio Vlna a Rádio Jemné získali zhodne po sedem percent, Rádio Regina dosiahlo päť percent. V rámci týždňovej počúvanosti sa na prvom mieste udržalo Rádio Expres (37 percent), nasleduje Fun rádio a Rádio Slovensko (zhodne s 26 percentami), tretie miesto obsadilo Rádio Vlna (19 percent). V prípade podielu na trhu boli na prvých troch miestach Rádio Expres (21 percent), Rádio Slovensko (19 percent) a Fun rádio (13 percent).
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 75 percent, televíziu v treťom a štvrtom štvrťroku sledovalo viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 38 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 23-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (27 percent), TV Joj (19 percent), Jednotka RTVS (15 percent).
Výsledky, ktoré v pondelok zverejnila spoločnosť Median SK, vychádzajú z odpovedí 4122 respondentov, zber dát sa uskutočnil v období od 22. júna 2020 do 13. decembra 2020.