Televízia Joj uviedla začiatkom januára na obrazovky nový komediálny seriál Bodka. Prvú časť si po silnej vianočnej kampani pozrelo viac ako pol milióna divákov. Ďalším častiam sa už nepodarilo divákov vrátiť k obrazovkám a štvrtá časť, odvysielaná v sobotu 30. januára, už stratila viac ako polovicu divákov.
Televízia Joj uviedla Bodku na obrazovky v sobotu 9. januára. Na intenzívne promovaný seriál boli diváci zvedaví, premiéru si pozrelo 517-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Rozprávajúci pes Bodka a jeho ľudský kolega v podaní Roba Jakaba mali najväčší úspech v ženskej časti publika, najmä u diváčok od 35 do 54 rokov. Vysokú sledovanosť si novinka pripísala aj v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov, kde dosiahla rating 9,4 percenta a podiel na trhu 21,5 percenta.
Novinka však divákov nezaujala a po sľubnom štarte začala divákov rapídne strácať. Druhej epizóde počet divákov klesol na 309-tisíc, tretej na 277-tisíc a štvrtá už mala len 211-tisíc divákov. Televízia na nepriaznivý vývoj sledovanosti okamžite zareagovala a seriál stiahla z hlavného večerného programu a namiesto neho nasadila filmy.
Aktualizácia: Bodka podľa prvých programových plánov televízie dostala priestor v neskoršom vysielacom čase po skončení večerného filmu. Televízia by tak seriál uvádzala až krátko pred 23:00 hod. Podľa aktuálnych programových plánov prichádza k ďalšej zmene a Bodka dostane priestor v sobotné podvečery o 18:00 hod. Televízia zároveň uvedie reprízu poslednej časti v sobotu doobeda o 10:35 hod.
Bodka vznikla v réžii Jána Nováka, na námet Rolanda Kubinu, riaditeľa spravodajstva a programu JOJ, a scenáristu Mareka Orela. Televízia pripravila desať 45-minútových epizód. Doposiaľ odvysielala štyri časti, zvyšných šesť dovysiela neskoro večer.
Bodka nie je jediným projektom televízie Joj, ktorý nevyšiel podľa očakávaní. V uplynulom roku si pripísala najväčší neúspech Zlatá maska. Svetovo úspešný formát priniesla televízia Joj spoločne s českou Primou a mal byť jesenným lídrom televízií. Hoci odštartoval sľubne s pol miliónom divákov pri obrazovkách Joj, k ďalšej epizóde sa už vrátila len polovica a diváci ďalej ubúdali. „Federálna“ verzia šou u slovenských a českých divákov prepadla a obidve televízie ju museli stiahnuť z lukratívneho nedeľného hlavného vysielacieho času. Televízia Joj šou dovysielala v sobotné večery v druhom programovom okne po Uhorčíkovi.
Nezáujem divákov postretol aj komediálny seriál zo školského prostredia Bola raz jedna škola. Premiéru mal vo februári minulého roka a Jojka ho uvádzala v dvoch častiach za sebou. Od začiatku marca ho presunula kvôli nízkym výkonom na menšiu stanicu Plus, kde dovtedy vysielala reprízy seriálu.