Twitter vstupuje do roku 2021 s novým vzhľadom. Novinku zverejnila na svojom účte marketingová riaditeľka Twitteru Leslie Berland: "Cítili sme, že výraz značky, ktorý sme uviedli na trh pred 5 rokmi, úplne neodzrkadľuje zložitosť, plynulosť a silu dnešných rozhovorov. Tím sa preto pustil do jedinečnej výzvy: vybudovať kreatívny systém pre ikonickú značku, ktorý je dizajnovo komplexný a "nedokonalý".
We felt the brand expression we launched 5 years ago didn't fully reflect the complexity, fluidity and power of the conversations today.
— Leslie Berland (@leslieberland) January 27, 2021
So the team embarked on a unique challenge: to build a creative system for an iconic brand that’s complex and imperfect, by design. pic.twitter.com/CZ6KY3cNqw
Nová grafická podoba značky má lepšie ilustrovať konverzácie prebiehajúce na platforme. „Konverzácie na Twitteri sú chaotické a zložité, intenzívne a inšpiratívne, veselé a smiešne, divné a škaredé, šokujúce a krásne, znepokojujúce a dojemné. Sú intenzívne a autentické,” napísala Leslie v jednom zo svojich tweetov. Preto sa aj spoločnosť rozhodla, že nový dizajn bude zámerne „nedokonalý”, plný farebných a rozmanitých štýlov. Spoločne s prelínaním textúr majú symbolizovať neustály prúd vzájomne sa prekrývajúcich konverzácií.
Pohľad do zákulisia vzniku novej identity značky ukazuje, že systém nie je vybudovaný z jednotlivých komponentov, ale kreatívny dizajn je zámerne nedokonalý. Namiesto spolupráce s niektorou z väčších a známejších agentúr Twitter oslovil @AtelierIrradie v Paríži.
Súčasťou nového dizajnu platformy je aj nový font, ktorý dostal meno Chirp: "Je roztrhaný. Odvážný. Digitálny. Vrstvený. Má energiu a pohyb. Vrstvy a textúry predstavujú neustály prúd prekrývajúcich sa rozhovorov. Farby vyjadrujú humor, intenzitu a autenticitu. Pretože na slovách záleží." Na novom fonte Twitter spolupracoval so švajčiarskou agentúrou @grillitype.