V utorok 2. marca sa vrátil na obrazovky Markízy seriál Červené pásky z nemocničného prostredia. Jeho hlavnými hrdinami však nie sú lekári, ale ich mladí pacienti vo veku od 10 do 16 rokov so svojimi starosťami a láskami.
Seriál je nakrútený podľa katalánskeho originálu s názvom Polseres vermelles, ktorý už adaptovali televízie v Nemecku, Francúzsku, Taliansku, na Ukrajine či v Rusku a USA. Slovenská adaptácia vznikla v spolupráci s produkčnou spoločnosťou beetle producenta a kameramana Petra Kelíška, režisérom je Braňo Mišík (Sestričky, Hniezdo) a kreatívnou producentkou Alexandra Dubovská.
Seriálová novinka mala premiéru pred rokom. Po dvoch odvysielaných epizódach ju však Markíza kvôli koronakríze stiahla z obrazoviek a svojho reštartu sa dočkala až teraz. Červené pásky uvádza od začiatku a opakuje aj prvé dve už odvysielané časti.
Úvodná epizóda seriálu sa v utorok stala najsledovanejším večerným programom v mladšom publiku divákov od 12 do 54 rokov, kde si pripísala sledovanosť 6,8 percenta a podiel na trhu 18,7 percenta. Pri svojej premiére pred rokom dosiahla o jeden percentuálny bod vyšší rating, keď mala sledovanosť 7,8 percenta a podiel na trhu 21,3 percenta.
Konkurenčný Nový život na Joj si v tejto cieľovej skupine pripísal podiel na trhu 13 percent, Ordinácia s výhľadom na more zaznamenala na Jednotke RTVS podiel na trhu 11 percent.
V širšom publiku však bolo poradie opačné. Najvyšší počet divákov mala Ordinácia s výhľadom na more, ktorú si pozrelo 345-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Seriály komerčných televízií zaostali a ich výkony boli bližšie pri sebe. Červené pásky si pozrelo 291-tisíc divákov, Nový život mal o necelých 30-tisíc divákov menej.
Prvenstvo spomedzi nespravodajských programov však patrilo aj v utorok Oteckom, ktorých si pozrelo 432-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V cieľovej skupine 12-54 to znamenalo sledovanosť 8,7 percenta a podiel na trhu 29,6 percenta. Konkurenčné Bez servítky na Joj si drží podiel na trhu okolo 15 percent, v utorok dosiahlo 14,7 percenta v tejto cieľovej skupine.
Celkové prvenstvo si pripísali hlavné spravodajské relácie Markízy – Televízne noviny a Počasie. Obidve relácie si pripísali sledovanosť 11,2 percenta a podiel na trhu 30 percent a viac v cieľovej skupine 12-54. Televízne noviny si pozrelo viac divákov, 644-tisíc, Počasie sledovalo 639-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.