V rámci širšej snahy spojiť sa s mladším publikom a zvýšiť počet používateľov Twitter najal mladého experta na aplikácie pre mládež Michaela Saymana. Ten sa má stal súčasťou nového tímu určeného na „urýchľovanie nových nápadov a konceptov“, ktoré oslovia širšie publikum.
Michael Sayman má ešte len 25 rokov, no jeho životopis je popísaný samými lukratívnymi zamestnaniami pre najväčšie technologické giganty. Jeho bohaté skúsenosti majú teraz poskytnúť veľkú podporu Twitteru, keďže sociálna sieť chce v priebehu nasledujúcich dvoch rokov k sebe prilákať 100 miliónov nových používateľov. Od Michaela Saymana budú očakávať, že prinesie nové nápady, aby Twitter vzbudil záujem u širokého spektra publika.
"Hodnota, ktorú som si všimol na Twitteri, je, že ho používa veľa mladých ľudí, ktorí sa cítia oslobodení od nedostatku tlaku byť super dokonalí alebo mať dokonalý vzhľad,“ povedal Sayman pre The Washington Post. Mikroblogovacia platforma Twitter si ho najala, aby pracoval na produktovej skupine s názvom „0-1“ so zameraním na nové funkcie na mladších používateľov.
Doteraz sa snažil Twitter prilákať mladých hlavne vizuálnymi nástrojmi na celú obrazovku, akoby odkopírovaných od toho, ako funguje TikTok. Tie však veľa vody na Twiiteri nenamútili a rok po tom ako ich spustili, ich poslali rovno do zabudnutia. Sayman, ktorého najúspešnejšie "technologické dieťa" 4 Snaps vydal takmer pred desiatimi rokmi, nateraz len naznačil, že týmto smerom sa vydávať nechce.
V 18-tich po ňom skočil Zuckenberg
Michael Arthur Sayman je peruánsko-bolívijsko-americký podnikateľ v oblasti mobilných aplikácií, softvérový inžinier, politický aktivista a autor. Je známy tým, že ako tínedžer vytváral a predávať rôzne aplikácie, aby pomohol svojej rodiny, ktorá sa dostala počas veľkej recesie do dlhov.
Sayman, ktorého médiá v súčasnosti nazvali „najvplyvnejším Latinoameričanom v Silicon Valley", sa preslávil ako tínedžer vo vývoji niekoľkých veľmi úspešných aplikácií. Svoju prvotinu dokonca zverejnil už v roku 2010, keď mal Sayman 13 rokov. Jeho úspech vo vývoji mobilných aplikácií rástol a už ako študent strednej školy generoval miliónové príjmy.
Tú najúspešnejšiu aplikáciu vytvoril v 16 rokoch a nazval ju „4 Snaps“. Išlo o hru na hádanie slov založenú na vizuálnych podnetoch. Hra používateľom umožňovala nasnímať štyri obrázky na základe zvoleného slova a potom ich poslať inému používateľovi, aby uhádol podľa fotiek, o aké slovo ide. Aplikácia rok po vydaní dosiahla vyše milión stiahnutí.
Nápadom a prevedením hry zaujal aj samého Marka Zuckenberga, ktorý ho v 18 rokoch zamestnal vo svojej spoločnosti Facebook (teraz už Meta). Sayman pomohol spoločnosti v oblasti sociálnych médií pochopiť, ako jeho generácia využíva technológie.
Radil im hlavne pri experimentálnych produktoch pre dospievajúcich a pomáhal manažérom pochopiť trendy mládeže. Sayman stál aj pri zrode populárnych príbehov na Instagrame.
Z Facebooku do Google
Ešte pod vlajkou Facebooku stále za samostatnou sociálnou video aplikáciou Lifestage pre študentov stredných škôl. Ktokoľvek starší ako 22 rokov bol v nej automaticky zablokovaný a mohol vidieť iba svoj vlastný profil.
Aplikácia čelila kritike za svoj model ochrany osobných údajov a bola porovnávaná s aplikáciami Snapchat a Yik Yak. Facebook stiahol Lifestage z predaja. Nie je známe, či to bolo kvôli tejto aplikácii, ale Sayman opustil Facebook v ten istý mesiac, ako bola aplikácia stiahnutá z ponuky.
Po Saymanovi však hneď skočila spoločnosť Google. Pracoval u nej na projekte Google Assistant a na vybudovaní startupu v oblasti sociálnych hier na Googli. V roku 2019 mal Sayman 22 rokov a vďaka práci v Google sa umiestnil na zozname Forbes 30 pod 30, prestížnom zozname úspešných profesionálov do 30 rokov.
V roku 2020 Sayman opustil svoju úlohu v spoločnosti Google a pripojil sa ku platforme videohier Roblox-u. No a najnovšie ho kúpil Twitter. Uvidíme, čo teda pre nich pripraví a či dopomôže americkej sociálnej sieti vo jej veľmi ambicióznom pláne - pritiahnúť k sebe 100 miliónov nových užívateľov.