Novým väčšinovým vlastníkom spravodajského webu Mediář sa stala spoločnosť Bigboard, ktorá podniká na trhu vonkajšej reklamy. BigBoard získal vo firme News Media, ktorá web zameraný na médiá a marketing vydáva, 70 percent, keď kúpil 50 percent od firmy Global Marketing a 20 percent od šéfredaktora Ondreja Austa.
Aust si ponechá 30 percent a zostane šéfredaktorom aj vo vedení vydavateľskej firmy. Mediár to dnes oznámil v tlačovej správe. Cenu nebude oznamovať.
Druhým konateľom sa za BigBoard stáva Marek Pavlas. "Produkcia vydavateľstva News Media vhodne dopĺňa naše doterajšie mediálne aktivity a ďalej rozšíri náš online biznis. Dohodli sme sa aj na tom, že v priebehu nasledujúcich troch rokov budeme významne investovať do rozvojových projektov Mediára,“uviedol predseda predstavenstva BigBoardu Richard Fuxa.
Skupina BigBoard je najväčším domácim poskytovateľom vonkajších reklamných plôch, ktorý na českom trhu vonkajšej reklamy má viac ako 50-percentný podiel. Richard Fuxa je šéfom a zároveň pätinovým vlastníkom skupiny, 20 percent v nej má spoločnosť Touzimsky Media spravovaná Jánom Veverkom, väčšinových 60 percent drží slovenská mediálna skupina Joj Media House. BigBoard čerstvo vstúpil do ekonomického týždenníka Hrot, vydáva tiež lifestylový web Flowee či metropolitné spravodajstvo PrahaIN.
"Od roku 2011 Ondrej vydával Médiár sám, na jeseň 2014 sme založili spoločnú vydavateľskú firmu News Media. Tá je zisková od začiatku svojho fungovania, navyše jeden úspešný, čiastočný exit už má za sebou, išlo o odpredaj súťažnej prehliadky AppParade v roku 2018. Sedem a pol roka od založenia tohto mediálneho štart-upu tak môžem konštatovať, že potvrdil svoju životaschopnosť a vypláca sa, "uviedol konateľ Global Marketingu Michal Bařina.