Spoločnosť Twitter oznámila, že na svojej webovej stránke zakáže umiestňovanie reklám, ktoré popierajú vedecký konsenzus o klimatickej zmene.
„Berieme na vedomie, že zavádzajúce informácie o klimatickej zmene môžu oslabiť úsilie na ochranu našej planéty,“ uviedla spoločnosť Twitter na svojej webovej stránke v piatok, keď si svet pripomenul medzinárodný Deň Zeme.
Americká spoločnosť so sídlom v kalifornskom San Franciscu takisto pripomenula, že tento rok sa pripojila k Európskemu klimatickému paktu. Ide o celoúnijnú iniciatívu, prostredníctvom ktorej sa jednotlivci, komunity a organizácie môžu zapojiť do opatrení v oblasti klímy.
Twitter podľa svojich vyjadrení v najbližších mesiacoch poskytne viac informácií o tom, ako plánuje poskytovať „spoľahlivý a smerodajný kontext“ v súvislosti s debatou o klíme, na ktorej sa zúčastňujú jeho používatelia.
Vyjednávači Európskeho parlamentu a 27 členských štátov sa v noci na sobotu v Bruseli dohodli na zákone o digitálnych službách (DSA), na základe ktorého budú musieť internetové platformy a sociálne siete prísnejšie kontrolovať nenávistné prejavy, dezinformácie a ďalší škodlivý obsah.