noviny.sk
StoryEditor

JOJka dostala pokutu za reportáž z roku 2013. V príspevku o tragickej nehode zasiahla do ľudskej dôstojnosti

01.07.2021, 15:45
Autor:
hrnhrn
Počas pandémie Rada ukladá sankcie na najnižšej zákonom prípustnej úrovni.

Rada pre vysielanie a retransmisiu sa na svojom dnešnom zasadnutí zaoberala ďalšími sťažnosťami divákov na vysielanie televízií a rádií. Regulátor uložil dve sankcie v podobe finančného postihu, a to televízii Joj, Joj Plus a Wau.

Rada uložila pokutu vo výške 3 319 eur televízii Joj (vysielateľ MAC TV) za to, že ešte v marci roku 2013 v spravodajskej relácii Noviny odvysielal príspevok s názvom Nechtiac zrazil kamaráta, ktorý zobrazil utrpenie a autentické prejavy žiaľu matky nad stratou svojho syna, ktorý bol obeťou tragickej dopravnej nehody. Príspevok bol zverejnený aj na stránke Noviny.sk/Krimi, kde bol uverejnený pod názvom Martina (†28) prešiel kamarát. Videla to jeho mama. Príspevky podľa Rady svojím obsahom a spôsobom spracovania zasiahli do ľudskej dôstojnosti matky.

Druhú súhrnnú pokutu vo výške 663 eur udelila Rada televíziám Joj, Joj Plus a Wau (vysielateľ MAC TV) za programy Súdna sieň odvysielané v novembri minulého roka. Epizódy Súdna sieň – Znásilnená panna, Súdna sieň – Znásilnil ma Afričan a Súdna sieň – Znásilnená babička boli označené ako nevhodné pre maloletých divákov do 12 rokov, no obsahovali scény s expresívnym a obscénnym vyjadrovaním, ktoré boli vzhľadom na frekvenciu výskytu, spôsob a formu spracovania primerané až vekovej skupine maloletých od 15 rokov.

Za neopodstatnené uznala Rada viacero sťažností, medzi nimi aj sťažnosti na programy ako nevhodné pre maloletých divákov. Patrila medzi ne napríklad epizóda Obeta zo seriálu Slovania alebo relácie Svadba na prvý pohľad či Tvoja tvár znie povedome. Ďalšie neopodstatnené sťažnosti na nepoužívanie štátneho jazyka sa týkali programu Spackané plastické operácie II či galavečera odovzdávania ocenení SOWA Social Awards Slovakia. Rovnako za neopodstatnenú uznala Rada sťažnosť na zásah do ľudskej dôstojnosti v rozhovore Zuzany Kovačič Hanzelovej so starostom Ružinova Chrenom: Agresívni rodičia kričia na riaditeľov, že rúška sú nulitné.

Z dôvodu ekonomických dopadov spôsobených súčasnou situáciou na elektronické médiá, Rada aj na dnešnom zasadnutí v súlade s uverejneným Vyhlásením ukladala pri porušení zákona sankcie na najnižšej zákonom prípustnej úrovni. Rada bude počas mimoriadneho obdobia šírenia ochorenia Covid-19, okrem výnimočných prípadov závažného porušenia zákona, takto postupovať aj naďalej.

01 - Modified: 2021-05-12 08:28:56 - Feat.: 0 - Title: Najviac sťažností prišlo na RTVS a OTO, najviac pokút dostal vysielateľ TV Joj 02 - Modified: 2021-01-28 11:59:29 - Feat.: 0 - Title: Rada pokutovala televízie. Aj za upútavky na filmy 03 - Modified: 2021-03-24 18:31:50 - Feat.: 0 - Title: Rada riešila sťažnosti na reportáž RTVS o úmrtí po očkovaní aj Pumpu s ministerkou Kolíkovou 04 - Modified: 2021-02-24 16:58:42 - Feat.: 0 - Title: Televízia Dajto dostala pokutu za Dva a pol chlapa
01 - Modified: 2022-07-07 10:44:30 - Feat.: - Title: Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila vysielateľom štyri pokuty 02 - Modified: 2022-04-06 09:16:13 - Feat.: - Title: Regulátor v roku 2021 prijal takmer 600 sťažností na vysielanie televízií a rádií 03 - Modified: 2022-04-23 15:59:55 - Feat.: - Title: Regulácia sociálnych sietí je nevyhnutná. Nastaviť dobré pravidlá bude zložité 04 - Modified: 2022-03-24 12:09:06 - Feat.: - Title: Rada pridelila frekvencie novej rozhlasovej stanici Rock, rádio Viva vo výberovom konaní neuspelo 05 - Modified: 2022-03-21 09:31:11 - Feat.: - Title: O voľné rozhlasové frekvencie žiadajú 17 uchádzači, v jednom prípade o novú stanicu
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. august 2022 01:15