Televízie sa pripravujú na jesennú sezónu, ktorá býva štandardne najsilnejšou časťou roka. Dopyt po televíznej reklame zo strany zadávateľov však neutícha ani v letnej off sezóne, kam sa posunuli dopyty z lockdownových mesiacov tohto roka.
Posilnenie programovej štruktúry
Obaja obchodní riaditelia komerčných televíznych skupín – Juraj Máťuš z Markízy a Martin Heržo z Joj – už teraz avizujú, že dopyt po televíznej reklame je vyšší ako ponuka.
„Preto sme sa rozhodli nasadiť všetky naše overené formáty a dokonca pridať aj novinky, ktoré sme pôvodne plánovali uviesť až budúcu jar,“ uvádza Juraj Máťuš s tým, že cieľom posilnenia programovej štruktúry je dodať kampane zadávateľov. Už teraz predikuje, že vypredanosť v prime-time bude pokračovať aj počas zimy.
Vysoký záujem o reklamný priestor potvrdzuje aj televízia Joj. „Dnes dokážeme vypredať celomesačný priestor za šesť hodín,“ uvádza Martin Heržo s tým, že zároveň sa vytvára tlak aj na televíziu, ktorá musí vyrábať oveľa väčší objem obsahu, aby pokryla dopyt klientov po reklame.
Zmenený model obchodovania
Pre spravodajskú televíziu TA3 je jeseň rovnako kľúčovou. Riaditeľka TA3 Mirjana Hron Sikimič hovorí, že jeseň je pre televíziu obdobím komplexnej zmeny cenotvorby, ktorá bude nadväzovať na zmenený model obchodovania reklamného priestoru. Od nových formátov a rozšíreného inventory očakáva významný medziročný nárast reklamy.
Na vypredanosť naráža, rovnako ako komerčné televízie, aj verejnoprávna televízia. „Na tú však RTVS naráža stále kvôli nízkemu podielu reklamy vo vysielaní,“ konštatuje Igor Slanina, riaditeľ spoločnosti Media RTVS.
Podľa Juraja Palaja z mediálnej agentúry dentsu Slovakia bude pre televízie v tomto roku kľúčové, ako budú schopné uspokojiť dopyt zadávateľov po televíznom priestore. Na druhej strane, pre agentúry bude v prípade vypredanosti televízií kľúčovou ich flexibilita pri využití iných mediatypov.
Na jeseň nasadíme aj novinky, ktoré sme ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.