« Dny Marianne » je názov nákupnej akcie organizovanej v Českej republike. Počas víkendu v dňoch 12.–13. septembra 2009 prebehne v Čechách už 9. ročník, na Slovensku sa uskutoční po prvýkrát.
Počas minuloročných Dní Marianne realizovali české zákazníčky 75 000 nákupov a obrat partnerských obchodov, kde akcia prebiehala, dosiahol 150 miliónov českých korún. Počet partnerov tento rok vzrástol o 22 %, počet partnerských obchodov o 60 %. Podľa vydavateľa Hachette Filipacchi 2000, ktorý akciu organizuje to znamená, že « Dny Marianne 2009 » budú bezkonkurenčne najväčšou nákupnou akciou v histórii ČR a SR.
Vydavateľstvo Hachette Filipacchi 2000 vydáva dva tituly pre ženy: Marianne a Marianne Bydlení. Projekt nákupnej akcie sa po prvýkrát konal v roku 2001. Jeho základným cieľom je sprostredkovať čitateľkám časopisov Marianne a Marianne Bydlení a zároveň zákazníčkam informácie o zľavách v obchodoch po celej ČR a na Slovensku. Počet týchto partnerských obchodov tento rok dosiahol číslo 2400 (2200 v ČR, 200 v SR), čo v porovnaní s minulým rokom predstavuje nárast o 60 %. Počet partnerov sa vyšplhal na 262 (226 v ČR, 36 v SR), to znamená nárast o 22 %.
Zákazníčky v Čechách a na Slovensku môžu prostredníctvom tohto projektu využiť zľavy na módu, kozmetiku, služby, nábytok, dekoratívne a iné doplnky vo výške až 50 %, a takisto dostať darčeky k nákupom.
Jednou z tohtoročných noviniek je aplikácia, ktorá umožňuje naplánovať si nákupy podľa mapy Google. Aplikácia je dostupná na www.marianne.cz/dnymarianne a na mapy.google.cz. Medzi jej základné funkcie patrí prehľadné zobrazenie ponúk obchodov, filtrovanie ponúk podľa mesta, značky (alebo viac značiek) a produktov, vyhľadávanie a interaktívne zobrazenie optimálnej trasy medzi jednotlivými obchodmi, združovanie nákupov do nákupných centier, informácie o prevádzkových hodinách obchodov a možnosť vytlačiť si svoj denný program nákupov.
Víkendovým Dňom Marianne predchádza veľká mediálna kampaň. Hodnota kampane v ČR predstavuje 12 miliónov Kč, na Slovensku 130 000 EUR (3,9 milionu Sk). Hlavným mediálnym partnerom akcie na Slovensku je Fun Radio.
Partnerom akcie s množstvom výhod sa môže stať ktorýkoľvek obchod, ktorý splní nasledujúce podmienky: poskytne zľavu 25 % (v časopisu Marianne) alebo 20 % (v časopisu Marianne Bydlení) na svoje produkty alebo služby (zľava sa nesmie vzťahovať na už zľavnené tovary) alebo ponúkne atraktívny darček k nákupu. Ďalej musí predajca uhradiť registrační poplatok 630 EUR / 18 979 Sk, včas sa zaregistrovať (termín uzávierky bol tento rok 15. 5. 2009) a uzavrieť zmluvu s vydavateľstvom Hachette Filipacchi 2000, v ktorom sú uvedené detaily podmienok.
Vizuály kampane v ČR
Vizuál kampane v SR
Zdroj: Hachette Filipacchi 2000

