Konkurenčná Smrtonosná pasca 4.0 však uspela tiež. Markíza a Joj včera večer obsadili 70 percent trhu.
Televízia Markíza včera na Slovensko priniesla nový talentový formát, ktorý už uspel v Holandsku, USA, Nemecku a chystá sa na Veľkú Britániu. The Voice sa aj u nás uviedol nadpriemerne dobre.
Prvú epizódu slovenského The Voice alias Hlasu Česko Slovenska si u nás pozrelo 923 tisíc ľudí starších ako 12 rokov. Televízii Markíza priniesol výsledok nad jej bežnými výkonmi: v reklamne dôležitej cieľovej skupine mladých od 12 do 54 rokov mal trhový podiel 42,4 %. Pritom Markíza je momentálne bežne pod tridsiatkou.
Štart Hlasu Česko Slovenska však neuškodil trhovej dvojke Joj. Tá nasadila filmový blockbuster Smrtonosná pasca 4.0. Bruce Willis napriek tomu, že išiel v repríze, zabezpečil Jojke podiel 31,5 % v 12-54. Ide o staničný nadpriemer; výkony Joj sa tento rok hýbu okolo 23 %. Film dosiahol u mladých divákov takmer rovnakú sledovanosť ako pri premiére na Veľkonočný pondelok 2011.
Hlas Česko Slovenska odštartoval v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 silnejší ako predošlé ťažiskové projekty. Darilo sa mu lepšie než poslednému Let's Dance či Česko Slovensko má talent:
Štarty ťažiskových projektov
(sledovanosť/trhový podiel prvých epizód v 12-54)
Hlas Česko Slovenska, TV Markíza, nedeľa 12. februára: 18,8/42,4 %
Let's Dance, TV Markíza, piatok 9. septembra 2011: 11,2/40,0 %
Česko Slovensko má talent, TV Joj, nedeľa 4. septembra 2011: 12,2/32,7 %
Česko Slovenská SuperStar, TV Markíza, nedeľa 20. februára 2011: 18/47,3%
Česká sestra Markízy Nova oslovila s Hlasom Česko Slovenska podľa Marketing & Media 1,5 milióna divákov (15+) pri trhovom podiele 34,7 %. Vzhľadom na aktuálne výkony Novy ide o nadpriemer.
Ako hodnotia nedeľu televízie
Markíza zatiaľ stanovisko neposkytla
Hovorca TV Joj Jozef Gogola: "S výsledkom nedeľného večera sme spokojní, Smrtonostna pasca 4.0 dosiahla napriek reprize podiel 31,5% a v čase svojho vysielania bola dokonca jednotkou na trhu medzi mužmi s podielom 37,4%! Oproti predchádzajúcej nedeli si TV JOJ v nedeľnom primetime výrazne polepšila a v celotýždňovom meradle dokonca dosiahla doteraz najvyšší primetime podiel od začiatku vysielania. V aktuálnej televíznej sezóne bude nedeľa patriť akvizičným titulom, výnimkou bude napríklad nedeľa 26.2., kedy odvysielame priamy prenos odovzdávania cien Slávik 2011. Našou ambíciou je ponúknuť alternatívu voči konkurencii a efektívne zhodnotiť našu akvizičnú knižnicu."
Zdroj: Ivan Krasko