Dôvodom je obmedzenie výdavkov na reklamu
Spoločnosť Central European Media Enterprises (CME) dnes oznámila finančné výsledky za obdobie troch a deviatich mesiacov končiace dňom 30. septembra 2012.
Mediálna skupina zaznamenala v 3. štvrťroku 60,6 % prepad jadrového zisku. Hlavnou príčinou je obmedzenie výdavkov na reklamu na rozvíjajúcich sa európskych trhoch.
Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) v trojmesačnom období od júla do konca septembra klesol na 3,5 milióna USD (2,7 milióna eur) z 8,2 milióna USD v rovnakom období vlani.
Čisté výnosy CME v 3. kvartáli klesli na 140,1 milióna USD zo 165,5 milióna USD v rovnakom období vlani.
„Výsledky tretieho štvrťroku a výhľad na celý rok 2012 naznačujú, že naše trhy sú stále v útlme. V druhom polroku roku 2012 nespĺňajú výdavky na TV reklamu naše očakávania. Hoci sa nám podarilo zlepšiť kapitálovú štruktúru a predĺžiť splatnosť dlhopisov, nedokázali sme splniť svoje ciele predaja a vyššie peňažného toku. Predpokladáme, že OIBDA za rok 2012 dosiahne 130 - 140 USD. V ťažkých makroekonomických podmienkach je našou prioritou udržanie nášho vedúceho postavenia, striktné riadenie nákladov a zlepšovanie tvorby voľného peňažného toku a likvidity,“ uviedol Adrian Sarbu, prezident a generálny riaditeľ (CEO) spoločnosti CME.
CME prevádzkuje televízie v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Skupina v súčasnosti bojuje s poklesom tržieb z reklamy, keďže ekonomika regiónu je slabá a spotrebitelia obmedzujú výdavky.
Zdroj: mia