StoryEditor

Ecopress spustí na jeseň vlastný paywall

27.06.2013, 15:59
Vydavateľstvo vystúpi z Piana. Pripravuje tiež redizajn portálu HNonline.sk.

Vydavateľstvo Ecopress plánuje spustiť na jeseň vlastný paywall. To automaticky znamená vystúpenie z Piana.

Dôvody? „Piano, ktoré dnes používame, je zaujímavý projekt. Našiel si aj svojich verných zákazníkov. My sme však vydavateľstvo, ktoré je závislé na predplatiteľoch a vzhľadom na našu špecializáciu budeme mať vždy prevažnú časť príjmov z predplatného. Množstvo malých aj veľkých predplatiteľov má pocit, že voči nim nie sme féroví, lebo poskytujeme svoj obsah spolu s inými titulmi v rámci spoplatnenia v Piane. Majú pocit, že keď zrušia štandardné predplatné, cez Piano im poskytneme ten istý obsah v rovnakej kvalite, ale za nižšie ceny. To však nie je pravda a tento model je neudržateľný. Ako odborné vydavateľstvo máme šancu existovať v budúcnosti iba vtedy, ak budeme poskytovať odborne relevantný obsah vo vysokej kvalite. Preto sme sa vybrali touto cestou,“ vysvetľuje Jozef Sukovský, riaditeľ digitálnych médií vydavateľstva.

Ecopress pripravuje a analyzuje rôzne alternatívy balíkov, ktoré bude v rámci vlastného paywallu ponúkať. Isté však už dnes je, že bude jednoznačne zvýhodňovať predplatiteľov printu: „Predplatitelia tlačených novín budú môcť pristupovať k nášmu obsahu aj prostredníctvom webu, aj aplikácií,“ hovorí Jozef Sukovský. 

Do aplikácií sa pustil Ecopress len nedávno, priebežne ich dopĺňa a plánuje rozširovať ich možnosti. „Očakávame, že keď sa celý mediálny trh v budúcnosti preklopí z printu do online/digital, vtedy už budeme ako vydavateľstvo dostatočne pripravení a plynule budeme pokračovať ďalej v poskytovaní relevantného obsahu,“ dodal šéf digitálnych médií Ecopressu.

 

Nový HNonline.sk odštartuje v septembri.

Jedným z dôvodov redizajnu HNonline je technologické osamostatnenie sa od bývalej českej materskej spoločnosti po nedávnej zmene majiteľa Ecopressu. „Prinesie nám to väčšiu voľnosť vo workflow a budeme operatívnejší,“ hovorí Jozef Sukovský.

Ďalším dôvodom redizajnu je rozšírenie portálu o ostatné tituly vydavateľstva.

Čo sa týka vizuálnej stránky, nový portál zareaguje na májový redizajn Hospodárskych novín a celkové omladenie korporátnej identity vydavateľstva Ecopress, ktorý má priniesť jednoznačnú identifikáciu všetkých titulov vydavateľstva k jeho značke.

„Po funkčnej stránke reagujeme najmä na vývoj správania čitateľov portálu a rovnako dôležitá je integrácia našich ostatných webov do HNonline, čo prinesie užšiu spoluprácu medzi editormi HNonline a editormi magazínových webov a viac zaujímavého obsahu pre čitateľov portálu. Články už nebudú slúžiť iba ako zobrazovač obsahu, pokúsime sa prostredníctvom nich poskytnúť čitateľovi na výber viac možností, ktoré pri prechádzaní informáciami bude môcť použiť,“ vysvetľuje Jozef Sukovský. Podľa jeho slov sa niektoré zmeny zrealizujú v jednom veľkom balíku, ďalšie sa budú dopĺňať priebežne: „Chceme, aby sa hnonline stal živým systémom, ktorý sa vyvíja priebežne, nie vo veľkých dávkach.“

Zdroj: mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. december 2024 13:11