Telenovela Sila má za sebou prvý týždeň vysielania. Pozeráva ju skoro štvrť milióna divákov, z toho 81 tisíc v reklamne dôležitej cieľovej skupine ľudí od 12 do 54 rokov. Odštartovala lepšie ako Perla Orientu.
Keď začínala Perla Orientu, po prvom týždni mala 56-tisícovú sledovanosť v skupine 12-54. Išla s dvoma časťami za sebou, priemer tých skorších bol prvý týždeň približne 60 tisíc. Znamená to, že Sila štartuje približne o tretinu silnejšia.
Telenovela Sila dosiahla v pondelok 5. augusta 75-tisícovú sledovanosť v 12-54, ďalšie dni rástla a vo štvrtok vrcholila na 89 tisícoch. Jej priemerný trhový podiel za celý týždeň bol 8,8 %, čiže dvojnásobok bežných výkonov Doma. "S výkonom seriálu Sila sme, samozrejme, spokojní, dosahuje nadpriemer daného slotu a aj výkonu stanice ako takej, divácke ohlasy sú tiež hlavne pozitívne," hovorí programová riaditeľka Doma Ivana Sulíková. Priemer stanice Doma v sezóne 2012/2013 je 4,4 %.
"Seriál je jednoznačne najdramatickejší spomedzi širokej ponuky tureckých seriálov, ktoré mali slovenskí diváci možnosť vidieť, a jeho atraktivita spočíva práve v tom pre nás nezvyčajnom prostredí, v popise úplne inej kultúry. Pre nášho diváka je to až rozprávkový príbeh. Samozrejme, atraktívny je bezpochyby aj ústredný pár a fungujúca chémia medzi Silou a Boranom," dodáva Sulíková.
Perla Orientu si aj v novom nastavení drží podobnú sledovanosť ako doposiaľ. Chodí síce už iba s jednou epizódou v neskoršom čase o 22:30, ale dobre dedí divákov po Sile. Minulý týždeň ju videlo v priemere 54 tisíc ľudí v 12-54, čo je len o 2 tisíc menej, ako mala predtým (priemer všetkých častí za jún a júl).
SILA PO PRVOM TÝŽDNI
Najsilnejšie regióny (počet divákov/podiel v cieľovej skupine 12-54):
1. Banskobystrický región 15 tisíc/12,1 %
2. Košický región 14 tisíc/9,1 %
4. Žilinský región 12 tisíc/10,7 %
3. Prešovský región 13 tisíc/10,9 %
5. Nitriansky región 10 tisíc/7,1 %
6. Trenčiansky región 8 tisíc/8,5 %
7. Trnavský región 7 tisíc/7,3 %
8. Bratislavský región 2 tisíc/1,9 %
Diváci podľa veku (počet divákov/podiel):
Deti 4-11: 3 tisíc/6,2 %
12+: 241 tisíc/15,3 %
12-54: 81 tisíc/8,8 %
12-34: 32 tisíc/9,1 %
35-54: 49 tisíc/8,6 %
55+: 160 tisíc/24,6 %
muži 12-54: 22 tisíc/5,4 %
ženy 12-54: 59 tisíc/11,6 %
Najúspešnejšia epizóda v 12-54: štvrtok 8. augusta , 21:40: 89 tisíc/9,4 %
Zdroj: Ivan Krasko