Búrlivé víno. Foto: TV MarkízaTV Markíza
StoryEditor

Búrlivé víno: Čo za rok dosiahol seriál Markízy

20.12.2013, 12:53
Koľko divákov pozeralo seriál TV Markíza v prvom roku vysielania, aký bol vývoj sledovanosti Búrlivého vína.

Búrlivé víno išlo tento týždeň naposledy v roku 2013. Po vianočnej prestávke sa vráti v polovici januára 2014. Stratégie sa pozreli na sledovanosť, ktorú dosiahol seriál za prvý rok vysielania.

Priemerná sledovanosť Búrlivého vína bola 390 tisíc a trhový podiel 34,7 % v reklamne dôležitej skupine 12-54. Markíze vylepšovalo čísla - jej ročný priemer je zatiaľ 26 % celodenne, respektíve 29,3 % v prime-time.

Búrlivé víno sa najskôr od januára do apríla vysielalo približne o 18. hodine, kde sa vyšplaho až na vyše 40-percentné podiely v 12-54. Od 1. apríla ho Markíza posunula do hlavného vysielacieho času na 20:30. V konkurenčne ťažšom prostredí dosahovalo prvý mesiac po presune priemerný share 31,5 %, ale počet divákov bol stabilný: kým v marci mal v podvečerných časoch 408 tisíc, v apríli v prime-time 397 tisíc. Prečítajte si podrobnú analýzu o presune z 18. na 20. hodinu v samostatnej správe.

Búrlivé víno nedostalo prestávku. V lete, kedy pre dovolenky tradične pozeráva televíziu menej ľudí ako v silnej sezóne, sa sledovanosť pohybovala okolo 370 tisíc v 12-54. Vzhľadom na slabú konkurenciu (Joj v lete nevysielala Panelák) sa však jeho podiely dostali až na úroveň 37,5 % v júli.

Televízia Joj od 19. augusta vrátila Panelák: najskôr so začiatkom o 21:30 a od septembra opäť v tradičnom čase po 20. hodine. S nástupom jesene sa sledovanosť Búrlivého vína začala zvyšovať: zo septembrových 374 tisíc narástol v októbri na 390 tisíc, v novembri a decembri už bol na 400 tisícoch. Trhové podiely sa od októbra hýbu na 32 %.

Markíza pri hodnotení Búrlivého vína nešetrila superlatívmi, v tlačovej správe označila jeho prvý rok vysielania za "megaúspešný". Seriál sa dočkal aj rozsiahlej medializácie. Podľa databázy Newton Media zaznamenal za rok 1 824 zmienok v monitorovaných slovenských elektronických a printových médiách.

Búrlivé víno v prvom roku vysielania

Priemerný počet divákov 12+: 737 tisíc

Priemerný počet divákov 12-54: 390 tisíc (rating 11,8 %)

Priemerný share 12-54: 34,7 %

Najviac divákov 12-54: epizóda vysielaná v pondelok 1. apríla 2013, 21:28 (493 tisíc, rating 14,7 %, share 34,2 %)

Najvyšší share 12-54: epizóda vysielaná v stredu 20. marca 2013, 17:59 (418 tisíc, rating 12,5 %, share 45,6 %)

Vývoj počtu divákov v 12-54 po mesiacoch

Vývoj trhových podielov v 12-54 po mesiacoch

zdroj dát: PMT/TNS SK

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 10:24