Už čoskoro prídu jarné ťažiskové šou: Joj spustí svoj X Factor v nedeľu 8. marca, Markíza zase Hlas Česko Slovenska pravdepodobne v stredu 11. marca. Ako tieto značky fungujú ešte pred štartom? Zisťovali Stratégie.
X Factor zaznamenal za posledný mesiac 57 zmienok v najväčších celoštátnych slovenských médiách (print, rozhlas, TV, relevantné weby). Vyplýva to z databázy Newton Media. Značka speváckej šou sa však dostávala do médií aj vďaka zahraničným mutáciám formátu: slovenské médiá písali napríklad o Simonovi Cowellovi. O slovenskej verzii najčastejšie informovala samotná TV Joj (7 zmienok) vo Veľkých Novinách, z printov to bol Nový Čas a jeho mutáciách (8 zmienok) a z webov Aktuality.sk (7 zmienok). Nový Čas bol marketingovým partnerom relácie, v denníku sa súťažilo o lístky na natáčanie. Informoval o tejto súťaži, ale aj o útokoch na Sisu Lelkes Sklovskú, porote či "tromfoch" pre divákov.
Slovné spojenie Hlas Česko Slovenska alebo Hlas ČeskoSlovenska sa za posledný mesiac objavilo v médiách 43-krát. Najčastejšie v Novom Čase a jeho magazínoch Nedeľa a Víkend (9 zmienok), z webov dominovali Aktuality.sk (7 zmienok) a Mediálne.sk (5 zmienok). Nový Čas prezentoval Hlas predovšetkým cez mikropríbehy spojoné s porotcami.
Z porotcov je pre médiá najzaujímavejšia Celeste Buckingham. Túto štatistiku však skresľuje fakt, že televízie odhaľovali mená porotcov postupne, napríklad o angažovaní Sisy Lelkes Sklovskej informovala Joj až koncom januára.
Medializácia porotcov
Celeste Buckingham (X Factor) 58 zmienok
Dara Rolins (Hlas) 45 zmienok
Majk Spirit (Hlas) 34 zmienok
Michal David (Hlas) 25 zmienok
Sisa Lelkes Sklovská (X Factor) 24 zmienok
Ondřej Brzobohatý (X Factor) 24 zmienok
Oto Klempíř (X Factor) 21 zmienok
Marta Jandová (Hlas) 19 zmienok
Pepa Vojtek (Hlas) 11 zmienok
Prečítajte si viac o speváckych šou:
- Sisa Lelkes Sklovská ide do televízie. Porotcovať X Factor
- X Factor Česi chceli, až teraz našli ekonomický model
- Hlas Česko Slovenska sa vracia: Vieme všetko o novej sérii
Doterajšia medializácia jednoznačne potvrdrzuje, že médiá prezentujú speváckej šou hlavne cez porotcov a oveľa menej cez moderátorov:
Medializácia moderátorov
Pyco / Martin Rausch (X Factor) 17 zmienok
Leoš Mareš (Hlas) 9 zmienok
Tina (Hlas) N/A
Okrem externej medializácie pracujú na zviditeľnení šou aj televízie vo vlastnom vysielaní. Markíza aj Joj majú k programom upútavky: Markíza promuje Hlas cez porotcov, Joj vo februári napríklad cez súťaž s Novým Časom o vstupenky a predtým mala napríklad aj promo s tvorcom formátu X Factor Simonom Cowellom.
http://youtu.be/ZEJUvCDPyeE
http://youtu.be/gmwSmBjjR8c
http://youtu.be/L7NMDqN2d9E
http://youtu.be/wxzjQAg-Eo4
Zdroj: Ivan Krasko