Michal David v upútavke na Hlas Česko Slovenska
StoryEditor

X Factor verzus Hlas Česko Slovenska: Ako fungujú pred štartom

20.02.2014, 08:00
Ktorý porotca má najväčšiu medializáciu. Ako veľmi píšu médiá o speváckych šou TV Markíza a Joj. Analýza Stratégií.

Už čoskoro prídu jarné ťažiskové šou: Joj spustí svoj X Factor v nedeľu 8. marca, Markíza zase Hlas Česko Slovenska pravdepodobne v stredu 11. marca. Ako tieto značky fungujú ešte pred štartom? Zisťovali Stratégie.

X Factor zaznamenal za posledný mesiac 57 zmienok v najväčších celoštátnych slovenských médiách (print, rozhlas, TV, relevantné weby). Vyplýva to z databázy Newton Media. Značka speváckej šou sa však dostávala do médií aj vďaka zahraničným mutáciám formátu: slovenské médiá písali napríklad o Simonovi Cowellovi. O slovenskej verzii najčastejšie informovala samotná TV Joj (7 zmienok) vo Veľkých Novinách, z printov to bol Nový Čas a jeho mutáciách (8 zmienok) a z webov Aktuality.sk (7 zmienok). Nový Čas bol marketingovým partnerom relácie, v denníku sa súťažilo o lístky na natáčanie. Informoval o tejto súťaži, ale aj o útokoch na Sisu Lelkes Sklovskú, porote či "tromfoch" pre divákov.

Slovné spojenie Hlas Česko Slovenska alebo Hlas ČeskoSlovenska sa za posledný mesiac objavilo v médiách 43-krát. Najčastejšie v Novom Čase a jeho magazínoch Nedeľa a Víkend (9 zmienok), z webov dominovali Aktuality.sk (7 zmienok) a Mediálne.sk (5 zmienok). Nový Čas prezentoval Hlas predovšetkým cez mikropríbehy spojoné s porotcami.

Z porotcov je pre médiá najzaujímavejšia Celeste Buckingham. Túto štatistiku však skresľuje fakt, že televízie odhaľovali mená porotcov postupne, napríklad o angažovaní Sisy Lelkes Sklovskej informovala Joj až koncom januára.

Medializácia porotcov

Celeste Buckingham (X Factor) 58 zmienok

Dara Rolins (Hlas) 45 zmienok

Majk Spirit (Hlas) 34 zmienok

Michal David (Hlas) 25 zmienok

Sisa Lelkes Sklovská (X Factor) 24 zmienok

Ondřej Brzobohatý (X Factor) 24 zmienok

Oto Klempíř (X Factor) 21 zmienok

Marta Jandová (Hlas) 19 zmienok

Pepa Vojtek (Hlas) 11 zmienok

 

Prečítajte si viac o speváckych šou:

 

Doterajšia medializácia jednoznačne potvrdrzuje, že médiá prezentujú speváckej šou hlavne cez porotcov a oveľa menej cez moderátorov:

Medializácia moderátorov

Pyco / Martin Rausch (X Factor) 17 zmienok

Leoš Mareš (Hlas) 9 zmienok

Tina (Hlas) N/A

Okrem externej medializácie pracujú na zviditeľnení šou aj televízie vo vlastnom vysielaní. Markíza aj Joj majú k programom upútavky: Markíza promuje Hlas cez porotcov, Joj vo februári napríklad cez súťaž s Novým Časom o vstupenky a predtým mala napríklad aj promo s tvorcom formátu X Factor Simonom Cowellom.

http://youtu.be/ZEJUvCDPyeE

http://youtu.be/gmwSmBjjR8c

http://youtu.be/L7NMDqN2d9E

http://youtu.be/wxzjQAg-Eo4

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. jún 2025 11:07